|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1351 on: September 28, 2009, 17:31:10 » |
|
Wat trekt die wang raar zeg...  wat bedoel je ?  Zit een deuk in. Stoeprandje? Nieuw brilletje nodig? Kweet iemand in Houten die het met een rolmaat doet. Opmeten bedoel ik. O nee, hij kijkt hoeveel ogen je hebt, dat is waar ook. Krijg je evenveel glazen in je bril. Gruststellende gedachte. Ik dwaal af. Excuus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1352 on: September 28, 2009, 19:00:29 » |
|
Rudy heeft een andere foto geplaatst ondertussen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1354 on: September 28, 2009, 21:01:05 » |
|
Gave kar! Wel l*llig dat je Pieter op dit moment nog even met zo'n prachtkar confronteerd. Had je moeten doen vóór dat ie aan de Sebring begon.  Nóu kan ie geen kant meer op....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1355 on: September 28, 2009, 21:12:24 » |
|
Ik zie hem al zitten in dat ding. Gaaspet op en een sjekkie tussen de lippen. Nee, écht wat voor onze Pieter. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1356 on: September 28, 2009, 21:19:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1358 on: September 28, 2009, 22:28:30 » |
|
Goede vrienden, Vandaag hard gewerkt aan de bestrijding van de crcr*, want ik moet zorgen dat ons land niet ten gronde gaat. Het komt nu steeds meer op mij aan begrijp ik. Elke keer als de politiek weer met niks komt klaag ik niet, maar zet er een tandje bij, net als Boomerang, Vince, Marcel en al de anderen die het met Nederland goed voor hebben. De beurs steeg daarom weer vandaag. Toch nog tijd voor wat tekst en fotootjes. Allereerst de bandendiscussie. Wat je er ook van vindt, het heeft mij een vriend opgeleverd: Vriend Pieter, Dat is mijn nieuwe vriend: Rudy. Hij schrijft: Er is maar één mogelijkheid Pirelli Cinturato (alleen de naam al) Het kost een paar (euro) centen, maar dan heb je ook wat. Ciao Rudy. Ha die Ruud. Vriend. Het leuke van vrienden is dat je het heel goed met ze oneens kunt zijn. Zo vind ik niet dat er maar één mogelijkheid is met banden. Er zijn altijd en met alles meer mogelijkheden. Pirelli's zijn leuk, maar Dunlops en Michelins zijn ook goed en werden vaak gebruikt op GT's uit de jaren zestig. Ik betaal niet 3 keer zoveel voor een band omdattie Cinturato (d.w.z. 'met riem") als achternaam heeft. Sterker nog. Ik hou voorlopig de banden die er om liggen. Mervin heeft het bandenwerk af en het ziet er nu nu zo uit.  Goed genoeg niet? * De nummerborden die ik bij E.D.S. bestelde blijken een levertijd van twee weken te hebben. Dat worden dan reserveplaten. We hebben ze nu besteld bij ALKO te Apeldoorn en die heeft ze morgen klaar. * Mervin en Bart (de monteur) hebben vandaag weer proefgereden met de Sebring. Ze durfden hem nu iets meer op de staart te trappen en ze waren zeeer zeeer enthousiast. Het rijdt fabelachtig zeggen ze, het accelereert als een razende zeggen ze en het geluid is niet te overtreffen zeggen ze. Woensdag APK en dan is het eerst klaar. Hier een paar foto's van vandaag.    Groet, Pieter * Credit Crunch
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1360 on: September 29, 2009, 06:59:41 » |
|
Pieter. Prachtig, ondanks het ontbreken van de Cinturato's! De nieuwe wielstanden zijn bereikt met de ringen? Heb je zelf al even echt met de auto gereden? Absurd eigenlijk dat die auto zo idioot van de plek wil!  Iets anders. Mocht je straks, als het weer regent, hagelt en stormt en je denkt "wat heb ik er eigenlijk aan zo" en je hebt bovendien (o.a. door het ontbreken van de Cinturato's) de lol een beetje van de auto af, denk dan aan Boom en stuur hem een PMetje met een CrCr-waardig verkoopvoorstel. Vervolgens zal Boom koortsachtig op zoek gaan naar de benodigde deviezen. Afgesproken?  ( Wél CrCr-waardig dan he?  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VolanteVantage
Sr. Member

|
 |
« Reply #1361 on: September 29, 2009, 10:06:08 » |
|
Ciao Pieter, Heel mooie foto's, en ja die bandendiscussie net als de oliediscussie is eindeloos, feit is dat in de 60er jaren Dunlop in de 16 inch maat alleen de "roadspeed" had een naar huidige maatstaven levensgevaarlijke diagonaalband, net als Avon. Michelin had de X radiaal band in 16 inch, maar niet geschikt voor snelheden boven de 160 km/h en bedoelt voor de Citroen Traction Avant ed. Ze werden idd gebruikt opde 3500gt in de 70er jaren, maar waren levensgevaarlijk. De Michelin XAS en opvolgers waren superbanden maar niet leverbaar in 16 inch. Michelin heeft nu een radiaalband die lijkt op een diagonaalband, maar waar alle nieuwste technieken in zitten , speciaal ontwikkeld voor de snelle sport- wagens uit de 50er en 60er jaren die met 16 inch wielen rijden. Aston , Ferrari, Maserati enz. Mijn DB5 heeft nieuwe banden nodig, en ik ga die zeker kopen. Saluti Rudy 600WR16 Michelin Pilote X Tyre Name 600WR16 Michelin Pilote X Tyre Diameter (mm) 708 Section Width (mm) 190 Whitewall Width (mm) GB Pounds £289.00
|
|
|
|
« Last Edit: September 29, 2009, 12:51:53 by VolanteVantage »
|
|
sixinlineisdivine
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1365 on: September 29, 2009, 13:53:55 » |
|
Vrienden kunnen tegen een stootje! K'heb hier zo'n leuk boekje waar ik deze pagina van heb gescand. Ik was er van overtuigd dat de NL sebring die staat afgebeeld, de auto van Rudy zou zijn. Het kenteken vertelt iets anders. Kent iemand deze auto? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1371 on: September 29, 2009, 20:01:28 » |
|
Wát een heerlijke foto's weer, Pieter! Ik durf er geld op te zetten dat mijn hartslag zeker met een factor x omhoog ging bij het zien er van! Hulde!  Als ik me als expert ook even in de bandendiscussie mag mengen; ik ben het eens met de stelling dat de maat die er nu onder ligt een te lage wang heeft... Sorry. Als je kijkt hoe die rode op zijn wielen staat en hoe de wielkuip gevuld is geeft dat een heel ander beeld. De o zo belangrijke puntjes op de i wat mij betreft...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1372 on: September 29, 2009, 21:10:02 » |
|
Goede vrienden, Ik vind dit tot nu toe de leukste discussie van mijn threadje. Mooie opmerkingen allemaal en leuke foto's. Het is aardig om te constateren dat er over de plek waar de banden onder de carrosserie moeten zitten op dit forum een soort communis opinio heerst. Waar maak je nog mee dat zoveel mensen het eens zijn en dezelfde smaak hebben? Je hoeft je niet te verontschuldigen als je van mening bent dat de wielkuip van Rudy  het beste gevuld is. Je ziet dat het duidelijkst op de foto die genomen is met zijn woning op de achtergrond. Ik vind zelf ook dat zijn banden beter staan, maar ik schreef dan ook: Ik hou voorlopig de banden die er om liggen. Ik ben het met am330rvg, v8 en anderen eens dat een centimetertje hoogteverschil een wereld kan schelen. Ik ga dus heel zorgvuldig te werk. Mervin heeft me verteld dat de auto zich in de eerste paar honderd kilometer nog gaat zetten. De schroef- en de bladveren en de rest heeft na zo'n 500 km de definitieve zetting bereikt. Dan zien we verder. Het komt allemaal goed. Wat me wel tegen de borst stuit is, dat ik voor banden die net iets anders zijn 3 x zoveel moet betalen. * Boomerang vraagt of ik al in de auto gereden heb. Neen. Ik ga pas achter het stuur zitten als Mervin zegt dat alles klaar is en de APK-keuring achter de rug is. Eerder niet! * Dan iets anders. Lees ik dat nu goed? Is Boomerang in voor een klassieke Maserati? Wil hij mijn Sebring kopen voor deviezen? HELP! * Tot slot: wie weet er een Mexico 4,9 te koop? Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1373 on: September 29, 2009, 21:21:44 » |
|
Waar moet ik je mee HELPen Pieter, ik kom onmiddelijk naar Apeldoorn of Deventer, geen probleem. Mexico! Prachtauto! Kan me voorstellen dat iemand zo'n auto zoekt! Volgens mij een potentiele kandidaat voor toekomstige ''beleggers''. Alleen vindt vrouwlief er niks aan, dus kan ik het weer shaken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joost
Full Member

|
 |
« Reply #1374 on: September 29, 2009, 21:23:59 » |
|
Tot slot: wie weet er een Mexico 4,9 te koop? Op Anamera staan er een aantal te koop. Dit is sowieso een prachtige site voor het zoeken naar de meest bijzondere auto's... Overigens kwam ik daar deze quote tegen: Production of the Mexico between 1966 and 1973 totalled 482, one with the 4,9 litre engine, 305 4,2 litre versions and 175 4,7 litre versions. Ik neem dus aan dat je de 4.7 versie bedoelt? Dit is de link naar één van de Mexico's op Anamera: http://www.anamera.com/en/detail/car/41978/index.html?no_cache=1&ret=63Volgend project? Eerst nog de 3500GTI toch?
|
|
|
|
|
|
Ghibli GT 2.8 Aut
|
|
|
|
|
|
|
VolanteVantage
Sr. Member

|
 |
« Reply #1377 on: September 29, 2009, 22:02:39 » |
|
Ciao Pieter, Er is een hele elegante oplossing, voor het "banden probleem " achter mijn stulpje in het koetshuis liggen 4 stuks Vredestein Classic Sprint 185/ 16 inch met nog 90% profiel, ik heb die gekocht van een AM vriend van mij ,hij heeft Pirelli Cinturato's gekocht (echt waar ) en won gelijk het Concours !! Ik kocht ze voor een heel klein prijsje en daar mag jij ze ook voor hebben. Saluti Rudy. 
|
|
|
|
|
|
sixinlineisdivine
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jasparon
Sr. Member

|
 |
« Reply #1382 on: September 30, 2009, 21:47:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1383 on: September 30, 2009, 21:50:10 » |
|
Idd een prachtige Lancia! Beste Pieter, ik wil niet vervelend doen, maar je kentekenplaat zit scheef. Wél op blijven letten he? Ook als je bijna klaar bent. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1385 on: October 01, 2009, 08:46:34 » |
|
Als ze wat smaller waren geweest had het geheel beter in balans geweest denk ik ja...
Maar toch. Prachtige wagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1387 on: October 03, 2009, 22:54:32 » |
|
Goede vrienden, Weer een week verdwenen, "time marches on!" http://www.youtube.com/watch?v=DffS4szr1cwNu we bij muziek aangeland zijn: mag ik een kwartiertje van jullie tijd als ik beloof dat ik on-topic eindig? Je weet, ik hou van kuntrie/country (en nog 20 andere muziekrichtingen). Ik zat net met een liedje van Mark Knopfler en Emmylou Harris in m'n hoofd. Beiden heb ik in een ver verleden (jaren 70) wel eens live gezien. Mark Knopfler trad toen met de DS op in Huize Maas in Groningen en niemand wist dat hij beroemd zou worden (totdat je hem beluisterde). Emmylou wás al een legende en ik was verliefd op haar.  Emmylou 28 jr. En nu eigenlijk nog.  Emmylou 60 jr. Ik zag haar in 1975 in de Martinihal. Ze was vooral ook bekend omdat ze het vriendinnetje was van Gram Parsons, die de countryrock ontwierp, jong aan drugs bezweek (zoals dat hoorde) en -overeenkomstig zijn wens- door zijn vrienden in een Californische woestijn werd verbrand, nadat ze z'n lijk hadden gejat. Kijk dat was nog eens wat anders dan mijn gerommel in een plattelandsstadje. Mark en Emmylou hebben elkaar gevonden op een CD genaamd All the Roadrunning. Ik heb'm en er staat onder meer dit nummer op, dat ik mooi vind. http://www.youtube.com/watch?v=ey9kdeOjT3o This is us. Dit liedje is wat 'sentimental' (maar ik ben nu eenmaal een romanticus). Why Worry. http://www.youtube.com/watch?v=G03Iw8qdBCk&feature=fvwEigenlijk zingen deze (legendarische) jongens het beter. Why Worry. Everly Brothers. http://www.youtube.com/watch?v=Tk_wuF5xYcUEn dan weer snel on topic. Welk Maserati-model komt hier in voor? Red Staggerwing. http://www.youtube.com/watch?v=DzEvj_9ooFoJa, je moet er wel wat voor over hebben. Zo nu de gebeurtenissen van dit weekend. Ik ben bij mijn vriend Rudy langs geweest om de door hem zo belangeloos aan mij (bijna) geschonken Vredestein Classic Sprints af te halen. Ik had weinig tijd en dat was erg jammer. Er vielen bij Ruud heel wat tips en trucs te beluisteren over waar ik allemaal nog aan moet denken en wat ik moet doen voordat ik de Sebring helemaal perfect op orde heb. Geeft niet, komt later wel. Ik dacht dat het ophalen van de banden het hoogtepunt van de dag zou worden, maar nee dat was dit: Mevrouw Visser heeft de lekkerste boterkoek die er ten westen van de Oeral te vinden is. Ik moet helaas met terugwerkende kracht mijn grootmoeder zaliger ongelijk geven. Toen ik naar Den Haag verhuisde zei zij tegen mij dat ik me verre moest houden van de dames uit het westen van het land, "ze zijn niks waard in de huishouding". Oma, hoor je me? Het klopt niet! * Mervin heeft de Vredesteins vandaag gemonteerd en uitgebalanceerd. Zo ziet het er nu uit:  Mooie band he? Ja, ik ben het met jullie eens. Er moet 1 aluminium ringetje onder de spiraalveer vandaan gehaald worden, dan is het perfect. Trouwens. Het bandengesprek ging de hele tijd over Pirelli Cinturato's. Ik keek eens onder m'n Mistral, en wat zit daar onder? Inderdaad. Ruud heeft gelijk.  Over de Mistral gesproken. Ik heb het al eens gezegd. Des te vaker je die auto bekijkt, des te mooier wordt ie.  Ik filosofeerde wat met Mervin over de Mistral en er zit een kans in dat de titel van deze thread uitgebreid moet worden..... Dan de Sebring zelf. We hebben er een paar rondjes mee gereden en er zit een geluidje in de versnellingsbak dat me niet bevalt. Waarschijnlijk is het een rammelend ringetje bij de drukgroep. Mervin gaat de versnellingsbak er voor alle zekerheid onderuit halen om alles nog eens goed te controleren. Wat mij ook opviel was dat er wel erg veel motorgeluid in de cabine doordringt. Omdat de bak er toch onder uit gaat, kan de binnenzijde van de tunnel en ook het schutbord mooi met geluidwerend materiaal worden behandeld. De thuiskomst van de Sebring wordt dus weer met een weekje uitgesteld. * Het avontuur met sierstrips onder de deur verloopt voorspoedig. Vanmorgen heb ik ze bij Martin Dijkhof afgehaald. Wonderbaarlijk wat voor moois die er van gemaakt heeft:  De strip ligt inmiddels bij verchromer Galviron. Volgende week kunnen ze worden gemonteerd. Tot slot weer een paar vandaag genomen fotootjes van de Sebring.   Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1388 on: October 03, 2009, 23:01:48 » |
|
Prachtige foto's weer en eveneens leuk verhaal. Kom je ook naar de toerrit of clubborrel...kunnen we het wonderschoon eens aanschouwen. Het valt me trouwens wel op dat Emmylou er in 32 jaar geen rimpeltje heeft bijgekregen... toch aandelen in Oil of Olaz moeten nemen.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1389 on: October 03, 2009, 23:31:33 » |
|
Wel een beetje benieuwd naar die andere 20 muzieksmaken Pieter! Dat kuntry is iig niet helemaal mijn ding, hoewel ik die Emmylou altijd wél een intrigerende dame vond. De versie van The everly brothers vond ik altijd al mooi en het noemen van de Maserati 300S in het laatste nummer verandert niets aan mijn voorkeur voor het deuntje van de brothers. Kuntry en Masserati.... Hmmm. En nog iets: Gewoon blijven rommelen op het platte land! Tja, die taart. Tot op heden dacht ik dat je schoonmoeder een wetmatigheid had verkondigd, maar niet dus. Aan de andere kant, ben je niet bang dat die taart toch via een omweg bij mevrouw Visser is beland.  Het (wilde)westen en taarten...brrrr. Mocht iemand mij willen overtuigen van mijn ongelijk, stuur je taarten naar het adres wat ik via PM zal doorgeven.  De Sebring is wéér mooier geworden zo met die banden, staat lekker origineel! Nog even het rammeltje wegwerken, de stripjes er op, nog wat demping er in/aan en klaar is kees. Mooi op tijd voor de clubborrel! Groet, L.k
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1392 on: October 04, 2009, 11:43:10 » |
|
Yes! Die banden maken het áf! Super...
Beste Pieter, kom je ook naar de tourrit en of de borrel?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcelrati
Sr. Member

|
 |
« Reply #1397 on: October 06, 2009, 21:04:32 » |
|
de helft van mijn boeken ligt bij ene heer Noordman Dan bestaat jouw Maserati-bibliotheek uit exact 8 boeken  En verder heb ik nog een thermoskan van je in mijn bezit. Ik zal alles a.s. zaterdag met (hopelijk) gepast vervoer retourneren. Groet, Pieter Pieter, die boeken en thermoskan komen wel een keer, dat je met de Sebring komt is veel belangrijker 
|
|
|
|
|
|
Zes in lijn is ook fijn
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1399 on: October 11, 2009, 12:45:48 » |
|
Ha die Boomerang, Goed getimed. Ik was net bezig een berichtje voor te bereiden. Om maar met de deur in huis te vallen. Ik heb de Sebring nog niet thuis staan. De versnellingsbak is er uit gehaald (niet eronderuit zoals ik schreef, want dan moet je het chassis slopen, maar via de binnenkant). Mervin heeft hem geïnspecteerd en het ding toch maar helemaal gedemonteerd voor inspectie. De binnenkant was vervuild door aangekoekt vet, enz. Alle tandwielen waren nog uitstekend.  Een paar (eigenlijk 4) lagers vertoonden slijtsporen en we hebben besloten ze te vervangen. Ze waren bij een leverancier op voorraad. Eentje moest iets worden bewerkt en dat veroorzaakte natuurlijk de nodige vertraging. Uiteindelijk is alles weer netjes in elkaar gezet en morgen wordt de bak in de auto geplaatst.  Het gerammel waar ik het vorige week over had, werd veroorzaakt door twee ontbrekende veertjes bij de koppeling, deze:  Ze zitten er nu in. Omdat de versnellingsbak er toch uit was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de tunnel van geluids- en warmteisolatie te voorzien. Het gaat om een speciaal materiaal dat ik bij Auerhaan te Lelystad heb gekocht. http://www.auerhaan.nl/lelystad/documentatie/06%20-%20geluidsabsorptie%20en%20warmteisolatie.pdfHet motorcompartiment (schutbord) wordt er ook mee bewerkt. De rest is klaar. Als het een beetje meezit en het weer is goed, d.w.z. geen regen, (je ziet, ik word steeds voorzichtiger) dan kan de Sebring a.s. dinsdag of woensdag bij mij thuis worden afgeleverd. Ik ga dan de chroomstrippen onder de deuren monteren en verder wat poets- en klein knutselwerk verrichten, zodat ik volgende week zaterdag eindelijk eens zelf achter het stuur kan kruipen. Er zijn dan nog twee weken om eventueel noodzakelijke fine-tuning te doen en moed te verzamelen om aan de door VG georganiseerde trip deel te nemen. Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1400 on: October 11, 2009, 15:14:37 » |
|
Kortom, het rammelen kwam bij het druklager vandaan. Ontbraken de veertjes al toen de bak werd uitgebouwd? Wat doet die rare zuiger er bij op de foto? Dieselzuiger?
Is hiermee nu inmiddels alles wat draait uit elkaar geweest? Differentieel ook? Moet wel een goed gevoel geven nu. Zit er bij een Sebring ook iets van een rubberachtig dempingsmateriaal tegen het schutboard aan? Aan de motorzijde geeft zulk materiaal vaak het grootste effect, alleen is het wellicht niet meer origineel.
Hopelijk ben je er met de Sebring bij over een paar weken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1402 on: October 12, 2009, 21:10:19 » |
|
Goede vrienden, Eerst een quote (uit dit forum): Er blijft een kloof tussen het klassiek en de biturbo's. Nee toch? We zijn toch allemaal liefhebbers van Maserati? Klassieker, modern(er) of nieuw, maakt geen bal uit. Voor mij zijn liefhebbers, liefhebbers. Goed. Nog een quote (uit deze thread): Is dat vergeten van die veertjes niet een héél klein foutje van iemand ? Ja, van mij. Ik ben helaas niet onfeilbaar. Onfeilbaar zijn er weinig. Ik ken zo iemand uit het midden-oosten en verder loopt er misschien nog eentje rond in de buurt van A'dam, maar dan heb je ze ook wel zo'n beetje gehad. Dan de voortgang van de restauratie. Mervin belde me vandaag enthousiast op. Klik, klik, klak, klik. Alle versnellingen werken tadelloos. Morgen tunnelbedekking dicht en rijden met die Sebring.... naar Apeldoorn. Ik ga dan poetsen, finetunen en de deurtrims monteren. Corinne heeft ze vandaag afgehaald bij Galviron te Vaassen.  Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1403 on: October 12, 2009, 21:36:59 » |
|
Goede vrienden, Eerst een quote (uit dit forum): Er blijft een kloof tussen het klassiek en de biturbo's. Nee toch? We zijn toch allemaal liefhebbers van Maserati? Klassieker, modern(er) of nieuw, maakt geen bal uit. Voor mij zijn liefhebbers, liefhebbers. Dat vind ik dus ook!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maurits
Guest
|
 |
« Reply #1406 on: October 15, 2009, 20:39:49 » |
|
Goede vrienden, Eerst een quote (uit dit forum): Er blijft een kloof tussen het klassiek en de biturbo's. Nee toch? We zijn toch allemaal liefhebbers van Maserati? Klassieker, modern(er) of nieuw, maakt geen bal uit. Voor mij zijn liefhebbers, liefhebbers. Dat vind ik dus ook! +1!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1408 on: October 15, 2009, 22:39:22 » |
|
Ehm. Is dat wel geschikt voor alle leeftijden? Ik weet niet wat je allemaal met je hoofdremcylinder doet. Anders zorg ik dat Ka vast naar bed is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1412 on: October 16, 2009, 08:26:30 » |
|
Borgveertje vergeten ? Urban Dictionary: Negative Waves > Someone with a morbid lack of optimism and fixated belief that things will always go wrong. "Why don't you knock it off with them Negative Waves! Why don't you dig how beautiful it is out here. Why can't you say something righteous and hopeful for a change" - Oddball (Kelly's Heroes 1970) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1415 on: October 17, 2009, 15:50:42 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1416 on: October 17, 2009, 16:47:18 » |
|
Waanzinnige mooi... hoewel de two-tone ietsje amerikaans aandoet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1417 on: October 17, 2009, 17:05:01 » |
|
Yep. En zwart-rood is ook niet zo'n denderende combi denk ik. Wat mooi zou zijn, bovenkat zilver, onderkant grijs. Rood leer d'r in. Spoiler d'r op en gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1422 on: October 17, 2009, 18:27:33 » |
|
A6 op Goodwood Don't hijack my thread!  Snel het verhaal rond de hoofdremcilinder Pieter, vóór het mis loopt hier! En omdat ik benieuwd ben natuurlijk. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1424 on: October 17, 2009, 21:24:33 » |
|
Goede vrienden, Ik ben niet vaak blij met nattig weer en natte wegdekken. Afgelopen week wel. Ik kon me daardoor troosten met het feit dat ik toch niet in de Sebring had kunnen rijden ook al was dat op zichzelf mogelijk geweest. De auto remde namelijk niet goed of eigenlijk, hij remde iets te veel. Mervin maakte begin deze week een aantal testritjes en dat verliep uitstekend. De motor liep lekker rond met een mooie stabiele sound hoewel hij -met opzet- nog iets te rijk is afgesteld. Terugrijdend, en al in de garage, liepen plotseling de achterwielen vast. Hoe kon dat? Alles was vernieuwd of gereviseerd. Mervin werkt uitermate secuur en het verbaasde hem dan ook dat er iets met de remmen aan de hand kon zijn. Dinsdagavond was ik bij hem en hij was net bezig om het probleem te localiseren. Aangekomen bij de gereviseerde hoofdremcilinder bleek dat één van remzuigers, die voor de achterwielen, bleef hangen. De Sebring heeft een gescheiden remcircuit, niet kruislings, maar voor en achter. Woensdag heeft Mervin het ding uit elkaar gehaald. Er bleek wel een revisiesetje te zijn gebruikt, maar echt gereviseerd was-ie niet. Bijhonen enz. had geen effect en hij belde mij op met de mededeling dat slechts volledige revisie van de cilinder uitkomst kon bieden. Ik vroeg of er ergens in Nederland geen nieuwe te krijgen was. Hij heeft wat rondgebeld maar zonder succes (ik weet nu waarom, dit type cilinder is alleen op de Sebring en op de Lamborghini 350/400 GT gebruikt, ook geen volumemodel). Omdat Mervin alles in het werk wilde stellen om de Sebring nog deze (dus afgelopen) week rijdend bij mij af te kunnen leveren, is hij zelfs -met de remcilinder- naar een gespecialiseerd bedrijf in het zuiden van het land gegaan om te kijken of die misschien een nieuwe had liggen of een spoedrevisie kon doorvoeren. Nou een nieuwe hadden ze niet en die van ons moest inderdaad helemaal gereviseerd worden. Maandag zou-die klaar zijn. Ik vertelde het verhaal aan Marcelrati, van wie ik de auto kocht (en die nog voor slechts 1% mede-eigenaar is). Marcel zei dat het hem bevreemdde dat de hoofdremcilinder niet goed was. Hij had hem zelf volledig laten reviseren bij .... hetzelfde bedrijf in het zuiden van het land, waar men nu zei dat revisie noodzakelijk was.  De remcilinder is na de eerdere 'revisie' nooit gebruikt en kennelijk op het schap ingesleten. Hoogstmerkwaardig (sprak De Schaduw)  Nou ja. Weer wat geleerd. Een gelukje is nog dat ik me nu iets meer heb kunnen verdiepen in de 'Lambo' 350 GT. Wat een prachtige auto zeg. Daar wil je als Sebring zijnde wel een remcilindertje mee gemeen hebben.  Trouwens de 350 GT heeft een schitterend interieur met dezelfde toggle-switches als mijn Sebring en ook dezelfde window-switches.  Ik moet die Lambo toch ooit nog eens beter bestuderen. Alleen jammer van die 12 cilinders. Zo, that's the short story of the master cylinder. Ik hoop nu a.s. week met mijn Sebring de weg op te kunnen. Het wordt kort dag voor de Vincetrip! Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1435 on: October 20, 2009, 21:17:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MASERATI-BORA
Full Member

|
 |
« Reply #1438 on: October 20, 2009, 21:50:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1439 on: October 20, 2009, 21:55:29 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1447 on: October 22, 2009, 09:32:07 » |
|
Hij is er!  Nu voorbereiden op de Vince-Trip. Ga jij het redden Rudy? Groet, Pieter  En hoe voelt dat?! Grandioos, dank je!  O sh*t, de auto is niet van mij.  Tóch voelt het een beetje zo. Pieter? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1448 on: October 22, 2009, 09:32:57 » |
|
Wanneer ben je jarig, Luuk? Dan doe ik wel even een goed woordje voor je bij Pieter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1449 on: October 22, 2009, 09:37:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1453 on: October 22, 2009, 22:27:01 » |
|
Voor een kandidaat koper mis ik de benodigde financiele middelen helaas. Mijn tentje slokt alles op en wat over blijft is net genoeg voor een zuiger of klep van een Sebring denk ik. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1457 on: October 25, 2009, 00:44:27 » |
|
Tjeetje Marcel, wat een leuke en verrassende bijdrage van jou. Prachtig die foto's op dezelfde plek met een paar jaar ertussen. Dit is een heel mooie (bijna) afsluiting van het restauratieavontuur met de Sebring. Als het lukt om volgende week samen in de Sebring mee te doen aan de Houten-show, de VG-tour met daarna de clubborrel, dan hoef je toch niet in de auto te blijven zitten? Ik neem zonder meer aan dat het bestuur van onze Maserati Club ook gasten-niet-leden-maar-wel-fervente-maserati-liefhebbers op zo'n informele clubbijeenkomst graag welkom heet en een klein borreltje aanbiedt. Ikzelf ben b.v. eens als niet-lid op een borrel uitgenodigd bij de zeeer prestigeuze Royal HK Yacht Club http://www.rhkyc.org.hk/Het is mijn overtuiging dat de MCH daar qua 'hospitality' niet voor onder doet. Groet, Pieter
|
|
|
|
« Last Edit: October 25, 2009, 13:08:52 by noordmanpj »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1460 on: October 29, 2009, 10:20:16 » |
|
Maar hoe werkt dat? Het lijkt bijna wel een kunststof kitkar-body waar je zelf de gaten voor de Golf-1 lampen nog in moet zagen zo. Apart.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1462 on: October 30, 2009, 22:56:22 » |
|
Uit: Dagblad De Stentor dd. 29 Oktober 2009 Zeldzame Maserati bijna op de wielen (door René Nijland. donderdag 29 oktober 2009 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 oktober 2009 | 08:26) Mervin Lapré en vaste kracht Bart leggen de laatste hand aan de volledig in oude luister herstelde klassieker.  foto Ronny te Wechel De auto kwam 'kaal' binnen. "Alleen de wielen zaten eronder. Verder zat er helemaal niets bij", herinnert Mervin Lapré zich nog goed. Anderhalf jaar geleden begon hij in zijn eentje aan de uitdagende klus. Soms kreeg de jonge ondernemer hulp van zijn handige vader, nu vertrouwt hij ook op vaste kracht Bart. In de garageruimte aan de Groningerstraat, waar tussen op te knappen paradepaardjes van AlfaRomeo, Ferrari, Porsche en natuurlijk Maserati ook een nostalgische Rolls Royce staat te fonkelen, is er met liefde aan gewerkt en gesleuteld. "De onderdelen komen uit de hele wereld. Uit Amerika, Zwitserland Engeland en natuurlijk Italië." Het gerenommeerde merk Maserati werd in 1914 opgericht door de zes Italiaanse broers Maserati: Carolo, Bindo, Alfieri, Mario, Ettore en Ernesto. Aanvankelijk richtten zij zich op de racerij. Later werden exclusieve auto's voor 'het grote publiek' gemaakt. De Maserati Sebring stamt uit de jaren '60. "Er zijn er maar 98 van gemaakt", weet Lapré. " Misschien is daar nog maar de helft van over." En dat maakt zo'n klus natuurlijk extra delicaat. De auto moest helemaal opnieuw worden opgebouwd. Dik duizend onderdelen zijn besteld of - als ze niet meer waren te vinden - gemáákt. Het interieur is helemaal nieuw. Originele kleurstellingen werden aan de hand van het chassisnummer opgevraagd bij de fabriek in Italië. Lapré hield er nog een aardige e-mail aan over van iemand die 40 jaar geleden bij de productie van de auto was betrokken. Naar verluidt stond hij aan een lopende band. Zelfs de neutrale toeschouwer, niet iemand met een voorliefde voor (Italiaanse) klassiekers , moet toegeven dat de auto een pareltje is geworden. De Apeldoornse eigenaar kwam zowat elke week de vorderingen in ogenschouw nemen. "Het is geen echte verzamelaar", wil Lapré wel kwijt over 's mans identiteit. Toch heeft hij nog twee andere oude Maserati's in de schuur staan. Die moeten ook worden opgeknapt. Lapré heeft zoveel mogelijk authenticiteit nagestreefd, maar ontkwam er niet aan de motor wat aan te passen aan de huidige tijd. Er zit nu bijvoorbeeld een carburateur op. De fabriek leverde er een echtheidscertificaat bij. "De eerste kilometers waren boven verwachting", zegt Lapré, die exact zeventien kilometer met de auto reed. De 'nieuwe oude' Maserati Sebring serie 2 3700 GTI vertegenwoordigt als hij straks de restauratieruimte uitrolt een waarde van ongeveer anderhalve ton.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1468 on: October 31, 2009, 19:42:19 » |
|
Goede vrienden, Vandaag wat klein afrondingswerk gedaan (en er volgt daarvan nog veeeel meer). De pookhoes was niet helemaal zoals ik wilde en Lukkien heeft -als service- een nieuwe gemaakt. Eentje met een 'veter':  De chroomring die eronder moet was, ondanks lang zoeken, nergens te krijgen. Stuart van MIE had hem ook niet en hij vertelde me dat er maar 1 ding op zou zitten, een nieuwe maken. De ring die ik nodig had zit behalve op de Sebring2 ook op de QP1, de Mexico en de Mistral. Ik heb de ring van de Mistral als voorbeeld genomen en Mervin gevraagd eentje te laten maken. Dat is gelukt.  De achterste is de originele en de rest is 're-original'. Goed he? We hebben meteen maar een paar reserve gemaakt, kunnen we wellicht eens iemand helpen. Klaar zijn ze niet, er moet nog verchroomd worden. De console zag er vanmorgen zo uit:  En nu zo:  Als de ring straks verchroomd is, ga ik het verder netjes afwerken. Zo, nu ga ik weer naar de buienradar om te kijken of de wind al is gedraaid  Tot morgen  ?  ? Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1470 on: November 01, 2009, 00:32:26 » |
|
Jongens wat mooi weer... Die veter doet het hem.  Tridente is er morgen bij idd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1473 on: November 04, 2009, 16:20:26 » |
|
Nu dan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1474 on: November 04, 2009, 16:20:35 » |
|
Nu!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1475 on: November 04, 2009, 16:21:17 » |
|
Hahahahaha... aan jou de eer Vince!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1476 on: November 04, 2009, 16:21:40 » |
|
De Sebring was trouwens op in het echt nog mooier dan op de foto's...
Alles goed gegaan op de terugweg, Pieter?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1477 on: November 04, 2009, 16:22:22 » |
|
Idd ik heb er met open mond naar staan kijken.....prachtige wagen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dutchy
Guest
|
 |
« Reply #1478 on: November 04, 2009, 16:30:14 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1479 on: November 04, 2009, 16:57:50 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1488 on: November 05, 2009, 21:36:31 » |
|
Ik krijg dat beeld van de twee Sebrings afgelopen zondag maar niet van mijn netvlies jongens... Goed mijn best doen met die optiekzaakjes dan komt dat ooit een keer goed. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #1498 on: November 19, 2009, 10:15:50 » |
|
Zo. Cliffhanger van heb ik jou daar...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
noordmanpj
Sr. Member

|
 |
« Reply #1499 on: November 20, 2009, 01:56:58 » |
|
Goede vrienden, Rustig draadje dit. Al een paar weken geen tekst of foto, maar dat wil niet zeggen dat er niks gebeurt met m'n Sebring. Het grote fine-tunen is begonnen. Ik heb de auto nu in mijn ondergrondse garage staan. Die is verwarmd, goed verlicht en er zit een radiootje in, zodat ik de derde-herhaling-van-de-dag van BNR-programma's kan volgen. Soms heb ik geluk en wordt er iets uitgezonden dat ik nog niet eerder heb beluisterd. Na het Houten-evenement (de Vince-trip en Auto Italia) van drie weken geleden is de auto in de garage gezet en er daarna maar 1 keer meer uit geweest. Dat was op een avond toen ik na het eten een heel klein ritje wilde maken. Ik werd prompt aangehouden door een motoragent die mij vier bekeuringen had kunnen geven. Ik had namelijk kenteken- noch rijbewijs bij me. Ook bleek ik bij de RDW nog steeds als niet verzekerd te zijn geregistreerd en verder had ik na het nemen van een bocht m'n richtingaanwijzer aan laten staan. Dat laatste was de reden dat ik werd aangehouden. Het is allemaal goed afgelopen. Ik kreeg slechts 1 bekeuring (wegens geen rijbewijs: € 60) en ik moest aantonen dat ik wél verzekerd was. Dat heb ik inmiddels gedaan via een Art.34 Verklaring. Ik baalde het meest van het feit dat de richtingaanwijzer niet automatisch terugsprong en heb het ding er onmiddellijk afgehaald en een nieuwe identieke (Lucas) gemonteerd. Is nog gewoon leverbaar. Bij MIE te US voor $ 178 en bij AES te UK voor £ 49. De laatste heb ik dus gekocht. Ik hoef alleen nog maar het originele armpje over te zetten. Dit voorvalletje was voor mij reden om alle onderdelen die zijn gemonteerd nog eens minutieus te checken en waar nodig aan te passen en te verbeteren. Ik heb al minstens 50 punten waar ik aandacht aan wil besteden. Ik zal ze hier tzt allemaal beschrijven, dus dat wordt nog een saai vervolg van deze thread. En dan nu: HELLEBORE! Het huidige stuur (EFFPI), dat ik ooit voor heel veel geld bij Maseratisource kocht, blijkt een wanproduct. Toen ik het voor het eerst zag was ik enthousiast (en jullie destijds ook). Naarmate ik het beter bekeek werd de vreugde minder en toen ik er voor het eerst echt mee reed was de liefde geheel over. Eigenlijk het standaardverloop van een foute verkering. EFFPI is een prutsstuur! Ik ben me gaan verdiepen in sturen. Een wereld gaat open. Je hebt ze voor 50€ of voor 3000$. De merken zijn EFFPI (gauw vergeten), Nardi of Hellebore. Nardi klinkt goed en is een geweldig merk met een mooie geschiedenis. Hellebore idem. Maar wat hoort er op een Sebring? Nou dat wist ik -na heel lang zoeken- vrij snel toen ik op deze site aanlandde: http://www.klassik-lenkrad.de/Daar stond: Maserati Sebring, Hellebore Restauration | Bei diesem Lenkrad wurde der Holzkranz, und die Holzteile der Hupentaste restauriert. Das Aluminium haben wir geschliffen und Hochglanz poliert. Fehlende Holzstücke wurden durch passende ersetzt, und Risse ausgeleimt. Alle Holzteile wurden anschließend komplett geschliffen, und mit einem 10-Schichtigen Lackaufbau in Hochglanz versehen. Das Zusammenspiel von Hochglanz lackiertem Mahagoniholz und poliertem Aluminium verleiht diesem Lenkrad seinen typischen Charme. Deze foto stond erbij: Ik moest dat stuur dus hebben en zocht daarom het hele internet af. Er waren wel die er op leken, maar dan toch ook weer net niet. Op een goed moment snuffelde ik op de site van Rareparts (te Westervoort). Daar stonden wel sturen op maar niet 'mijn' Hellebore. Omdat ik ruim een week geleden toch in Arnhem was reed ik maar eens even langs Westervoort. Sjoerd van Rareparts, altijd bereid te helpen, had wel allerlei mooie oude Nardi's maar inderdaad nergens de door mij gezochte H. Goed dan toch maar een Nardi? OK dan. Sjoerd zou een mooie voor me uitzoeken. Nu nog even de juiste hub (het verbindingsstuk tussen stuur en kolom) en ik was klaar. Thuis gekomen keek ik nog eens op de site van Rareparts en zag daar een stuurkolom van een QP1. Hé, die lijkt verdacht veel op die van een Sebring en er zat een mooie hub op. Klaar was ik. Nardi stuur en een QP1/Sebring Hub. Van de week wilde ik de spullen ophalen. De QP-kolom lag klaar. Sjoerd zei echter dat hij toch nog ergens in de loodsen een Hellebore had gevonden. Waarschijnlijk hoorde hij bij de QP-kolom. Kijk zei Sjoerd: Dit is'm!  Vrienden. Ik heb een exact bij de Sebring passende originele-en-in-uitstekende-staat-verkerende Hellebore stuur met bijpassende Sebring-hub binnengeharkt! Dit zijn de details:    Verschil met de EFFPI? Oordeel zelf:   Groet, Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|