|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #4 on: November 12, 2008, 23:18:26 » |
|
dus er komt een markt voor 2de hands riemen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #10 on: November 12, 2008, 23:33:26 » |
|
ze leggen ergens onderin de grijze bak  ,misschien kan ron ze wel reviseren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #28 on: November 13, 2008, 17:11:47 » |
|
18 en 19 als je de achterklep mee telt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #30 on: November 13, 2008, 17:36:47 » |
|
maar nu niet meer?of toch wel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #32 on: November 13, 2008, 17:54:28 » |
|
oohh,word waarschijnlijk dus doorrijden tot dat ie breekt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #34 on: November 13, 2008, 18:20:10 » |
|
ja wie weet ;Den anders bouwen we er gewoon een cdi in!ik zie het probleem niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #42 on: November 14, 2008, 10:46:13 » |
|
Tja, dan maar weer terug op het serieuze spoor. Als ik zo de doffe ellende van de onderdelenschaarste hoor hebben we de volgende opties: - Audi A5 2.7D
- Optisch opgevoerde Opel Astra
Geef me vijf minuten om hard weg te rennen en te schuilen voordat de bloedhonden op me losgelaten worden...  Zoran. INDERDAAD! Optisch opgevoerde Opel Astra??!!  Provocatie hoop ik? En dan in het zelfde rijtje de A5? Heeft tenminste nog italiaanse genen. Hoort i.i.g. niet samen mat een Astra in één rijtje wat mij betreft. O ja, Zomerauto van maken en een Alfa voor erbij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoran
Sr. Member

|
 |
« Reply #43 on: November 14, 2008, 10:52:24 » |
|
Tja, dan maar weer terug op het serieuze spoor. Als ik zo de doffe ellende van de onderdelenschaarste hoor hebben we de volgende opties: - Audi A5 2.7D
- Optisch opgevoerde Opel Astra
Geef me vijf minuten om hard weg te rennen en te schuilen voordat de bloedhonden op me losgelaten worden...  Zoran. INDERDAAD! Optisch opgevoerde Opel Astra??!!  Provocatie hoop ik? En dan in het zelfde rijtje de A5? Heeft tenminste nog italiaanse genen. Hoort i.i.g. niet samen mat een Astra in één rijtje wat mij betreft. O ja, Zomerauto van maken en een Alfa voor erbij. Eigenlijk ben ik buiten adem van het (weg)rennen want ik hoor de bloedhonden al, maar voor mijn eigen verdediging zeg ik er even bij dat ik de A5 niet voor niets als eerste in de lijst gezet heb.  Hmmm, heb ik me daarmee een beetje uit de puree gepraat of is mijn situatie toch al hopeloos?  Zoran.
|
|
|
|
|
|
2009: Maserati Quattroporte 4.2L, V8 uit 2004 2008: Maserati Biturbo Spyder 2.8L uit 1993
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #44 on: November 14, 2008, 11:00:24 » |
|
Deze bloedhond is aardig getemd hoor!  Maar die Astra blijft werken als een rode lap. Niet meer noemen hier, dan komt alles goed!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati
|
 |
« Reply #45 on: November 14, 2008, 16:53:30 » |
|
Weet iemand toevallig het onderdeel nummer van de 18v d-riem?
Hi Ard, De 18 klepper werd door Dayco gemaakt onder nr 94481 (maserati code op riem CDM 95325) Afmetingen 194 (aantal tanden) x 220 (breedte 22mm) (maserati 2.0 van 1983) De 24 kleppers riemen werd door Dayco gemaakt onder nr 94486 (maserati code op riem CDN96565) Afmetingen 220 x 220 Door Contitech werd de CT 837 gemaakt voor de 2.24, 222, Ghibli 2.0 en 2.8 Er wordt nogal geadverteerd met de "juiste" Maseratie nrs maar pas daar me op, vraag altijd een afbeelding of de maat 194 x 220 of 220 x 220. gr Jeroen
|
|
|
|
|
|
The volume of a pizza with radius z and height a is pi * z * z * a
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #47 on: November 14, 2008, 18:19:48 » |
|
maar op den duur raakt alles eigenlijk wel op,ik denk dat het over 4a5 jaar wel gebeurd is met de biturbo reeks
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GHIBLI92
Guest
|
 |
« Reply #49 on: November 14, 2008, 20:16:21 » |
|
dat heeft toch ook geen zin,als je wat wilt gaan doen moet je dat gaan regelen voor de ghibli en de qp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati
|
 |
« Reply #57 on: November 16, 2008, 15:49:54 » |
|
Hi Ard,
De 18 klepper werd door Dayco gemaakt onder nr 94481 (maserati code op riem CDM 95325) Afmetingen 194 (aantal tanden) x 220 (breedte 22mm) (maserati 2.0 van 1983)
Thanks Jeroen. En onder 'werd' versta ik 'nu niet meer', klopt dat? Geen van de nummers kom ik nog tegen in de huidige catalogus. Voordeel lijkt mij wel dat zo'n bedrijf de specificaties heeft en er misschien nog eens een batch van uit kan draaien. Graag gedaan Ard, Inderdaad stonden de riemen in de 2007 catalogus en nu niet meer...maar ik denk dat er twee wegen zijn die we kunnen bewandelen: 1) Vragen aan Dayco aan wie ze de laatste batches 944... verkocht hebben 2) Zoeken naar 194 x 220 riemen, en 220 x 220 riemen (op afmeting dus) of op riemlengte. De riemen moeten toch ergens anders ook voor gebruikt zijn, zij het dan korter of langer. Aangezien we het over V6 en hebben is de riem vrij lang, en dat maakt het weer lastiger. 4 cil motoren komen nu eenmaal vaker voor. Dan tandprofiel vergelijken, nu heb ik me daar nog niet in verdiept maar kan me zo voorstellen dat dit niet zo'n vaart loopt. Een riem die slechts een paar mm langer is...laten we zeggen 10 to 20 mm lijkt mij nog niet zo'n probleem. Ligt natuurlijk aan de slag van de spanner of dit kan. Bijgaand een doorsnede van de 94481 gr Jeroen [attachement deleted: too old]
|
|
|
|
|
|
The volume of a pizza with radius z and height a is pi * z * z * a
|
|
|
Zoran
Sr. Member

|
 |
« Reply #58 on: November 17, 2008, 16:06:32 » |
|
Hehe, ik klaag en jammer wel, maar geef het niet makkelijk op. Ik heb Dayco gecontacteerd en kreeg binnen 45 min het onderstaand antwoord. De distributieriemen zijn nog beschikbaar in Engeland en Italie.
De vraag is nu, hoe gaan we dit aanpakken: Iedereen geeft te kennen hoeveel en wat hij nodig heeft, we zetten een gezamenlijk potje op en kopen het als een persoon op? Waarschijnlijk ook makkelijker om de prijs te bepalen...?
Zou het een oplossing zijn om dit uit de hoek van de club te benaderen?
Dit doet me eraan denken dat ik het inschrijf formulier op moet sturen naar de club.
Whatever, brainstorming session is open...
Hier is het antwoord; klinkt alsof we het ijzer moeten smeden zolang het nog heet is:
**************************************************************** from: Mark Adams <m.adams@*********> to: Zoran Grbic <**********> datum: 17 november 2008 15:13 subject: RE: Parts nr 94481 & 94486 availability.
Hi Zoran,
Many thanks for your enquiry.
At the moment these belts are still live numbers even though they are not in the 2009 catalogue.
There is stock in both Italy and from our master distributor in the UK.
Please advise where you are based from so we can find the best way of supplying you.
Best regards,
Mark Adams ***************************************************************************
Zoran.
|
|
|
|
|
|
2009: Maserati Quattroporte 4.2L, V8 uit 2004 2008: Maserati Biturbo Spyder 2.8L uit 1993
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #63 on: November 18, 2008, 00:05:11 » |
|
Vacuum verpakken en koel bewaren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #65 on: November 18, 2008, 00:14:28 » |
|
De politie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoran
Sr. Member

|
 |
« Reply #71 on: November 18, 2008, 13:33:54 » |
|
Het bewaren van een riem is geen probleem zoals Ruben al zegt. Als ze maar niet onder spanning staan. En droog en onder normale omstandigheden zijn opgeslagen. Ik weet dat sommige onderdelen slecht leverbaar zijn en daarom bestel ik altijd een hele partij van het een of ander. Dus kan het zo maar dat een riem 2 jaar in de garage licht. Ik ben nog nooit tegen een probleem aangelopen dat een riem niet meer goed is / was door het bewaren. Me oude riemen bewaar ik ook altijd en ook deze zien er nog steeds goed uit! Dus ik ben voor om stel riemen op voorraad aan te schaffen. Zoran hoe wil je dit gaan regelen? Ik wil er wel 2 hebben. Overigens ben ik ook al wat verder en heb ik in Engeland al een prijs gehoord van 23 Pond. Wat ik erg goedkoop vond  Weet jij al meer? Hey, Nee, ik heb het nog niet over de prijs gehad omdat ik eerst de reactie wilde afwachten op het forum. Ik heb ook geen idee of ze een minimum afname gaan eisen of niet. Ik gok erop dat ik de Spyder tot 200.000km krijg. Da's over 72.000km, dus ga ik voor 4 riemen op zijn minst. Tot nu toe hebben anderen in totaal 6 besteld dus we zitten al aan de 10. Ik denk dat iedereen hier tot Vrijdag zijn bestellingen moet plaatsen, dan neem ik weer kontakt op met Dayco. Heb echter geen idee hoe we dit financieel technisch moeten organiseren... Zoran.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoran
Sr. Member

|
 |
« Reply #79 on: November 21, 2008, 12:26:54 » |
|
Ok, boyzz & girlz, Prijsopgave p/stuk- Onderdeel nr 94481 (18 klepper): EUR 36,- ex. BTW
- Onderdeel nr 94486 (24 klepper): EUR 61,- ex. BTW
Lijst van bestellingen- Georges 2x
- Patrick 2x
- Rambler 1x
- Ard4420 2x
- Patrick (in naam v/d club?) 10x
- Wiljan 2x
- Zoran 4x 18 klepper
Het zou verstandig zijn als iedereen die een bestelling geplaatst heeft, aangeeft om welk type riem het gaat (18- danwel 24 klepper)? De leverancier zit in Valkenswaard. Vwb de bestelling en de facturatie, wil iemand met een zaak in Nederland de bestelling doen, ajb? (ze vragen BTW nummer en KvK nummer uiteraard). Het is simpelere dan dat ik moeilijk ga doen vanuit Belgie. Graag een vrijwilliger. Voorts moeten we besluiten hoe we dit doen; besteld de club ze of doen we dit onderling? Zoran.
|
|
|
|
« Last Edit: November 21, 2008, 12:28:48 by zoran »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #84 on: November 21, 2008, 14:51:32 » |
|
Is het verstandig ze voor de Ghibli ook op voorraad te nemen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maurits
Guest
|
 |
« Reply #85 on: November 21, 2008, 14:58:37 » |
|
Doe mijn maar 2x 18 klepper en 2x 24 klepper zodra prijs en gironummer bekend is kan ik overmaken. bij voorbaat dank
John
Ik hield me tot op dit moment afzijdig en gniffelde met mijn 2,8 24 klepper in het achterhoofd. Maar na bovenstaande opmerking ben ik plotseling 1 en al aandacht. Zijn ook de 24 klepper riemen uit de running genomen? Of hoef ik me (vooralsnog) geen zorgen te maken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qp
Guest
|
 |
« Reply #90 on: November 21, 2008, 17:44:33 » |
|
Lijkt me eerder iets voor de techcom om zich over te buigen...wouterrrrrr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #91 on: November 21, 2008, 19:29:23 » |
|
Jongens, mijn vraagje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #95 on: November 21, 2008, 21:48:06 » |
|
Ik probeer het gewoon nog een keer.
Is het zinnig/nodig om voor mijn Ghibli ook riemen te bestellen of, kan Barning die tzt snel genoeg regelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #97 on: November 21, 2008, 22:05:29 » |
|
Duidelijk verhaal.
Wat de riemen betreft, zet mij maar op de lijst voor twee stuks voor de Ghibli. Wat kost me dat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zoran
Sr. Member

|
 |
« Reply #104 on: November 22, 2008, 18:22:03 » |
|
Zoals je al hebt gemerkt: bij Maserati is niets zeker. Dus dat B. (of wie dan ook) die riemen kan blijven leveren is onzeker. Mijn advies: zeker 1 in voorraad kopen en koel bewaren. Formaliteitje: Maseraticlub en Forum wil "men" zeer gescheiden houden. Ook al ver vul ik een functie binnen de club, op het Forum ben ik een goedbedoelende prive- persoon.(soms wel moeilijk om dit van elkaar gescheiden te houden, maar ik probeer het) Dus of de Club zich geroepen voelt om onderdelen centraal te gaan inkopen?? Zo is tenslotte ook MIE Corp.ontstaan, en dat is nu een heel bedrijf geworden die -inderdaad- zelf onderdelen laat produceren. Wellicht iets om als ingezonden stuk aan het bestuur te vragen? Kan dan bij de volgende ALV worden behandeld en besproken. Willen we sneller actie, dan moeten we dat onder elkaar (zie initiatief JvV)regelen. Alleen, er moet strak gehandeld worden en 1 persoon moet dit oppakken om de onderhandelingspositie helder en sterk te maken. Ook moet er overeenstemming zijn over het gegeven dat degene die dit inkoopt -eventueel- een af te spreken marge op de artikelen neemt. (er wordt tenslotte tijd en geld in gestoken....) Iemand hier iets op aan te merken of aan toe te voegen?
Ik weet niet of het belangrijk is dat het een persoon is die én de bestelling én de vergoeding én het kontakt onderhoud? Ik ben bereid om het kontakt te onderhouden aangezien ik ook al aan de basis ben van het initiatief. (brainstorm mode on)In kontext met deze ingreep vraag ik me af of het niet verstandig is om een aparte rekening te openen die gebruikt gaat worden voor het betalen van onderdelen? Ik denk dat we vandaag aan het begin staan van iets dat in de toekomst steeds vaker gaat gebeuren: Het vinden en kopen van schaarse onderdelen. Ik denk dat we als een georganiseerde groep meer kans maken om tot goede resultaten te komen. Omdat dit het eerste initiatief (?) is het niet zo erg dat we een paar weken erover doen om van alles te regelen. In de toekomst kunnen we daadkrachtiger zijn door geen tijd meer te besteden aan het "hoe doen we dit" maar meer met het "storten en bestellen"...? (brainstorm mode off)Zoran.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #110 on: November 24, 2008, 12:06:43 » |
|
Ik had het er toevallig gisteren met mn vader over, of ik die riemen niet vacuum zou kunnen verpakken met het vacuum-apparaat voor etenswaren dat mijn oma thuis heeft staan...!
Lijkt mij een prima idee. Dan kan er van veroudering door uitdrogen toch geen sprake meer zijn? T'zou wél betekenen dat je bij aanschaf van de riem al zou moeten letten op de productiedatum wanneer dit werkelijk zo kritisch zou zijn. Gaat wel ver allemaal. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lucie001
Full Member

|
 |
« Reply #112 on: November 24, 2008, 13:40:33 » |
|
Ik had het er toevallig gisteren met mn vader over, of ik die riemen niet vacuum zou kunnen verpakken met het vacuum-apparaat voor etenswaren dat mijn oma thuis heeft staan...!
Lijkt mij een prima idee. Dan kan er van veroudering door uitdrogen toch geen sprake meer zijn? T'zou wél betekenen dat je bij aanschaf van de riem al zou moeten letten op de productiedatum wanneer dit werkelijk zo kritisch zou zijn. Gaat wel ver allemaal.  Vacuum droging?
|
|
|
|
|
|
De som der (onder)delen is meer dan het geheel
|
|
|
|
|
|
|
peterm
Sr. Member

|
 |
« Reply #115 on: November 24, 2008, 22:09:13 » |
|
Zoran, Het idee wat je oppert is prima en heb dit ook al eens voorgesteld om de Maserati Club richting een MIE Corp op te schuiven..of een modus van parts pooling op te zetten. Waar het vaak op stuk loopt is de investering vooraf; velen van ons kijken alleen naar onze eigen type auto en interesseren zich qua onderdelen minder voor de ander, en zeker niet om geld in een organisatie te steken voor het bredere zichtveld van het merk.
Zoals eerder gezegd ben ik best bereid een diepteinvestering te doen om in 1 keer grotere hoeveelheden aan te kunnen kopen, in een ERP systeem op te nemen zoals ik nu reeds doe met mijn eigen onderdelen en op persoonsnivo te faktureren. Zakelijk beschikken we over vrij goedkope importroutes en preferente transporteurs en bezit een douaneverleggingsregeling ivm de BTW.
In het voorbeeld van de riemen kan ik deze zelfs sealen voor diegene die ze wat langer weg willen leggen.
ik hoor graag of er interesse is, als er mensen zijn met andere ideeen van onderdelen die "op stock"genomen moeten worden hoor ik dat graag.
gr Jeroen
Dit voorstel van Jeroen verdient meer aandacht dan het krijgt. Het is een heel interessant aanbod, mannen. Vergis je niet: als je zoiets goed wil laten lopen heb je nodig wat Jeroen hier aangeeft: investering, organisatie en een informatiesysteem om precies en nauwkeurig te kunnen werken en om de hoeveelheid werk behapbaar te houden (wie hebben aanbetaald en hoeveel? hoeveel heeft xxx besteld, wat heeft-ieal geleverd gekregen en wat moet nog? enz enz). In het begin gaat het om één partnummer van één Dayco riem, maar dat kunnen er gemakkelijk een paar honderd worden als je je beperkt tot de zeldzame dingen en vele duizenden als je uiteindelijk "full service" aan de bak wilt. MIE is een bedrijf waar meerdere mensen een full time baan hebben. In de USA zijn ze eind jaren '80 opgehouden met importeren van Maserati dus heel veel "moderne" bi-turbo's waar wij mee rijden (alle 4v motoren, Shamal, Ghibli II, QPIV) hebben zij geen spullen voor. Dat is dus een interessante groep auto's voor ons om initiatief te nemen. Kortom Jeroen: wat een riant aanbod, wat wil je van ons horen zodat je de volgende stap gaat zetten? Eén vraag staat er al: welke onderdelen komen nog meer in aanmerking voor een eerste "hamster"actie? Wie heeft een idee? Wouter? Of kunnen we zo'n vraag ook eens aan bijvoorbeeld Ronald Barning voorleggen, waar hij anno nu achteraan zou gaan? Michael?
|
|
|
|
« Last Edit: November 24, 2008, 23:29:17 by peterm »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #121 on: November 25, 2008, 12:28:44 » |
|
Oei.
Ronald B even inschakelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #123 on: November 25, 2008, 12:50:10 » |
|
Korting is korting zeg ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #125 on: November 25, 2008, 13:56:27 » |
|
Korting is korting zeg ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #127 on: November 25, 2008, 14:36:12 » |
|
Hoeveel je betaald maakt toh wel wat uit neem ik aan? Als we via een andere route korting op hetzelfde product kunnen krijgen zijn we stom als we dat niet doen.
De inzet van Zoran wordt enorm gewaardeerd, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom meer betalen als het voor minder kan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #131 on: November 25, 2008, 18:16:39 » |
|
Misschien met zijn allen eens naar 'Animal Farm' kijken....  Het was een lange vermoeiende dag en dus ben ik niet meer zo scherp. Zit nu toch zeker 10 minuten naar dit berichtje van Qp te staren, maar het kwartje valt niet......  Qp, explain, of VG HELP!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #133 on: November 25, 2008, 19:46:37 » |
|
Iets met ongelijke verekens.
Zo. Alsjeblieft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #134 on: November 25, 2008, 19:55:25 » |
|
O.k, maar wat bij mij vooral is blijven hangen van die film was, dat het uiteindelijk allemaal uitliep op TYRANNIE! Kon me al niet voorstellen dat Qp díe kant op wilde. Zucht.... Opluchting!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #135 on: November 25, 2008, 19:56:35 » |
|
Nee, dat was ik.
Ik wil alleenheerschappij over de wereld. Als jullie allemaal doen wat ik zeg, krijgen jullie gratis distributieriemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qp
Guest
|
 |
« Reply #136 on: November 25, 2008, 20:00:32 » |
|
Het was een lange vermoeiende dag en ik wist even niet meer wat ik opschreef. Misschien wilde ik in één keer een hele groep beledigen zonder er verscheidene pm's voor te hoeven versturen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #137 on: November 25, 2008, 20:02:08 » |
|
Misschien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #141 on: November 26, 2008, 12:12:16 » |
|
Laat die van mij maar zitten, Michael.
Als dat nog kan tenminste.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wouter
Sr. Member

2x een fohn is voor mij geweun
|
 |
« Reply #146 on: November 28, 2008, 08:57:17 » |
|
Vrolijke vrienden, Is het dan echt zo dat de meeste mensen alleen maar roepen tot ze moeten betalen... nog niet de helft is tot die stap gekomen en heeft die ook daad werkelijk genomen  Kijk, dat is nou wat ik vaker tegenkom. Is het koudwatervrees??? Laat ik verder even niets schrijven.Wil geen onenigheid met Teun. Laat ik het erop houden dat het jammer is als mensen iets beloven/toezeggen en het dan niet doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|