Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2013, 23:48:44
Home Help Search Login Register
News: Voor het forum dient u zich afzonderlijk te registreren, deze aanmelding staat los van het deel voor de leden op de MCH-website.

+  Maserati Club Holland
|-+  Algemeen
| |-+  Tech tips (Moderator: Sander)
| | |-+  Rode Sleutel problemen
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Rode Sleutel problemen  (Read 6479 times)
poly
Full Member

View Profile
« on: May 19, 2009, 07:35:29 »

Helaas een reeds  vaak voorkomend probleempje ook bij mijn ac  vastgesteld.

Ineens doet de contactsleutel het niet meer : de motor wil niet starten en staat  op "locked".javascript:replaceText('%20:-[',%20document.forms.postmodify.message);

Reservesleutel erbij gehaald en OK .

Dat betekent echter dat ik maar één volwaardig startende sleutel heb en dat vind ik maar zus en zo.

Bij Maserati Vansteenkiste Drongen geïnformeerd . Je kan dat bestellen  mits voorleggen van de rode sleutel en...die heb ik bij aankoop niet ontvangen.

Heb ondertussen al gemaild naar de Mas garage waar ik kocht maar nog geen antwoord.

Heeft iemand dergelijk probleem voorgehad en wat  kan je er verder aan doen als die rode niet boven water komt?

Hoe komt het trouwens dat die sleutel het ineens niet meer doet?
« Last Edit: May 19, 2009, 10:14:54 by Maserati Teun » Logged
boomerang
Guest
« Reply #1 on: May 19, 2009, 09:18:38 »

Hey Poly, niet best man!
Volgens mij is een oude sleutel weer te activeren middels een bepaalde procedure, maar je hebt wél de rode sleutel er bij nodig.
Ik zal zien wat ik er over terug vinden kan.
Mischien moet Teun een MEGA stickey topic maken van de kwestie rond de RED KEY!  (Specifiek voor aspirant 3200 kopers)

Eigenlijk ging ik er van uit dat iedere 3200 koper ondertussen doordrongen / bekend was met de bittere noodzaak van het aanwezig zijn van die sleutel....
Een nieuwe sleutelset met bijbehorende electronische besturings units kost ergens rond de 3 K ?!
Ik hoop van ganser harte dat je de sleutel nog gaat krijgen!
Je had de auto toch bij een duits dealerschap gekocht?
Die hebben dan donders goed geweten dat je die sleutel ooit nodig zou kunnen hebben!
Good luck!
« Last Edit: May 19, 2009, 11:04:17 by boomerang » Logged
Maserati Teun
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: May 19, 2009, 10:13:07 »

Bij mijn QP, geïmporteerd uit Italië, zat ook geen rode sleutel. (Bij de Spyder en de oude QP ook niet)

Franco heeft nieuwe sleutel besteld en via de software beide sleutel geprogrammeerd. Volgens mij heeft hij daarvoor de code-kaart gebruikt c.q nodig gehad.

boomerang
Guest
« Reply #3 on: May 19, 2009, 10:31:44 »

Bij mijn QP, geïmporteerd uit Italië, zat ook geen rode sleutel. (Bij de Spyder en de oude QP ook niet)

Franco heeft nieuwe sleutel besteld en via de software beide sleutel geprogrammeerd. Volgens mij heeft hij daarvoor de code-kaart gebruikt c.q nodig gehad.

Rode sleutel is specifiek 3200GT verhaal.
« Last Edit: May 19, 2009, 11:03:57 by boomerang » Logged
MHOV2
Sr. Member

3200gta

View Profile
« Reply #4 on: May 19, 2009, 11:35:42 »

Helaas een reeds  vaak voorkomend probleempje ook bij mijn ac  vastgesteld.

Ineens doet de contactsleutel het niet meer : de motor wil niet starten en staat  op "locked".javascript:replaceText('%20:-[',%20document.forms.postmodify.message);

Reservesleutel erbij gehaald en OK .

Dat betekent echter dat ik maar één volwaardig startende sleutel heb en dat vind ik maar zus en zo.

Bij Maserati Vansteenkiste Drongen geïnformeerd . Je kan dat bestellen  mits voorleggen van de rode sleutel en...die heb ik bij aankoop niet ontvangen.

Heb ondertussen al gemaild naar de Mas garage waar ik kocht maar nog geen antwoord.

Heeft iemand dergelijk probleem voorgehad en wat  kan je er verder aan doen als die rode niet boven water komt?

Hoe komt het trouwens dat die sleutel het ineens niet meer doet?

maak de bewuste sleutel eens open, er zit een klein buisje in - de transponder -
als deze is losgeraakt en door de sleutel heen 'zwerft/rammelt' is er geen ontvangst
van de immo.
Deze transponder werkt ZONDER batterij, het batterijtje in de sleutel is voor het
alarm systeem, dus niet de immobilizer.
Dit buisje of transponder kan ook stuk zijn....

Je moet de rode sleutel hebben om nieuwe sleutels aan te melden.

Heb je wel de emergency start kode op het kode kaartje ontvangen ?

Met een SD tester kan je deze kode gebruiken om te starten, of de lastige pedaal procedure te volgen. Ik heb nog het idee om een klein apparaatje te maken
wat de code met een druk op de knop aanbied, zodat je altijd kan starten.

MSDOS Rulez!!!
poly
Full Member

View Profile
« Reply #5 on: May 19, 2009, 13:42:56 »

Marcel, I presume. Al veel van jou gelezen en je verbetenheid om een SD2 na te bouwen maar het blijkt dus waar te zijn : je bent een genie!

In mijn ijver om  te zoeken hoe ik die verdoemde afstandsbediening kon laten werken heb ik ettelijke keren de sleutel open gemaakt.  Gisteren is  daar een zwart stukje plastic uitgevallen en ik wist niet eens of dat van die sleutel was of niet. Gelukkig heb ik dat  aan de kant gelegd. Ik steek dat op jouw aanwijzen en na vergeleken te hebben met de "goede" sleutel terug op zijn plaats en ja hoor : sleutel werkt terug.javascript:replaceText('%20adhd',%20document.forms.postmodify.message);

Fijne club is dat toch.

En ja Boomerang , ik heb wel de rode kaart en de nummers én van de maserati én van de Becker maar geen rode sleutel... Gisteren inderdaad gemaild naar  Maserati Bayreut waar ik ik de AC kocht maar op vandaag nog geen reactie. Hebben zij die sleutel ook niet gekregen van de vorige eigenaar?

Bedankt voor alle reacties.

Wat echter nog altijd niet werkt is de afstandsbediening : uit de sleutel wel , erin niet.  Het zou kunnen dat het"duw"rubbertje wat afgesleten is zodat het niet goed meer op dat kleine drukknopje duwt.Ik kijk eens of dat op één of andere manier kan aangepast worden.

Heeft er iemand  ooit een goed resultaat geboekt om de error lamp van de ophanging te resetten , met de klemmen van de batterij te halen en ze na een minuutje terug te plaatsen zodat de foutcode zou weg zijn?
peter
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: May 21, 2009, 09:58:15 »

beste poly,

Bij aanschaf van mijn QP had ik destijds maar een sleutel gekregen, en zonder de 'rode sleutel'.
De vorige eigenaar was waarschijnlijk de tweede sleutel kwijtgeraakt.

Toen ik drie bekende Maserati- dealers in Nederland had gebeld en ook eentje in Duitsland zelfs, om een tweede sleutel bij te bestellen, vertelde ze me allemaal dat ik zonder rode sleutel weinig kon uitvoeren en dat ik daar een specifieke code voor nodig had.  In de originele sleutel zit nl een specifieke code in en anders zou ik toch wel een bedrag varierend van 1000 a 1500 euro kwijt zijn om dit probleem op te kunnen lossen.

IN ieder geval was voor mij de oplossing uiteindelijk simpel. Na een helse zoektocht heb ik in Amersfoort bij... (de naam zegt eigenlijk al genoeg..) de Sleutelsp. voor 40 euro(!!) een tweede sleutel voor Massie bij laten maken. Zij hebben een apparaat waarmee ze de code van mijn originele Maserati - sleutel konden overzetten(!) en de sleutel konden frezen. Wel op vertoon van identiteitspapieren uiteraard.

klaar terwijl je wacht!  Grin

peter

PS: ik zoek nog een afstandbediening, omdat dat rubbertje waar je opmoet drukken ook versleten is. iemand een suggestie?

V8 Evoluzione
boomerang
Guest
« Reply #7 on: May 21, 2009, 10:19:15 »

Volgens mij ligt dit bij de 3200GT iets ingewikkelder....
MHOV2
Sr. Member

3200gta

View Profile
« Reply #8 on: May 21, 2009, 10:25:22 »

Shocked hij had dus geen 3200 ?

MSDOS Rulez!!!
boomerang
Guest
« Reply #9 on: May 21, 2009, 10:39:39 »

Roll Eyes

Poly heeft de 3200 met de missende sleutel en Peter reageerd met een verhaal over zijn QP met een missende sleutel.
Vraag me af of die systemen wel vergelijkbaar zijn.
MHOV2
Sr. Member

3200gta

View Profile
« Reply #10 on: May 21, 2009, 11:25:24 »

misschien, maar dezelfde type sleutels en immo zitten oa op een fiat punto (IAW 49F ECU) en wat  lancia's
op hun site hebben ze het over sleutel transponders, dus ik ga het wel uitproberen.

« Last Edit: May 21, 2009, 11:48:04 by MHOV2 » Logged

MSDOS Rulez!!!
QPVI
Sr. Member

View Profile
« Reply #11 on: May 21, 2009, 21:40:12 »

Ik denk dat dit bedrijf je wel aan een rode sleutel kan helpen:

http://www.carlocksystems.com/webportal/storefront_version2/index.php

Maserati: "het oude rijden"
poly
Full Member

View Profile
« Reply #12 on: May 23, 2009, 13:59:32 »

Hallo Peter,

Ik denk dat best een nieuwe sleutel wordt besteld en dat je dan de onderdelen ervan gebruikt  . Dat kan bij Eurospares : http://www.eurospares.co.uk/partTable.asp?M=3&Mo=698&A=2&B=41550&S=

Terloops, geloof het of niet. Ik heb de auto netjes gewassen  en...de remote control doet het weer...
javascript:replaceText('%20adhd',%20document.forms.postmodify.message);

Lag er ergens vuil op? Ik heb ook aan de batterij gemormeld en ik zie op de tekening van Eurospares waar alle delen van het alarm zitten : misschien is daar ergens iets op zijn plaats geraakt?

[/quote]
peter
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #13 on: May 25, 2009, 09:31:26 »

bedankt voor de tip!

en wat betreft het wassen... zeker een kleine moeite om uit te proberen  Cheesy
al denk ik dat mijn Massie regelmatig een goede en uitgebreide poetsbeurt krijgt!!!
(in ieder geval volgens de voorbijgangers..)  Grin

V8 Evoluzione
shamallalala
Full Member

View Profile
« Reply #14 on: June 01, 2009, 11:28:34 »

kunt zelf de rode sleutel maken, lees de spi (eeprom ) uit die onder het stuur zit waar (kastje waar ook de ring om het slot in gaat) staan alle codes in laat een nieuwe chip (glas buisje) maken met die code en klaar........

qp
Guest
« Reply #15 on: June 02, 2009, 20:59:09 »

de ring om het slot
Wat is dat voor ring en kun je het kabeltje ervan verlengen?
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #16 on: June 04, 2009, 23:40:15 »

Waarom zou je dat willen?
qp
Guest
« Reply #17 on: June 10, 2009, 09:11:32 »

Ik wil het contact verplaatsen zodat ik bij een frontale aanrijding mijn knieschijf heelhoud. (De rest maakt niet uit... Grin). Bij een eerdere inspectie was mij opgevallen dat er een lus om het slot zit met een draadje eraan. Ik ging er van uit dat dat met het uitlezen van de code in de sleutel te maken heeft...
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #18 on: June 10, 2009, 10:38:50 »

je hebt toch 2 knieschuiven Huh

Grin
qp
Guest
« Reply #19 on: June 10, 2009, 12:05:55 »

Grin OK wijsneus. Heb je ook een antwoord?
Vince
Guest
« Reply #20 on: June 10, 2009, 12:11:20 »

Twee contacten dan maar?

Ben je in één keer klaar.
qp
Guest
« Reply #21 on: June 10, 2009, 13:24:23 »

Ugh waarom was ik ook alweer een tijdje afwezig hier.... "No Pom Pom"
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #22 on: June 10, 2009, 14:22:00 »

ik heb zelden gehoord dat je een kabel niet kan verlengen.
als de ring met het kastje bij het contactslot zitten en verleng je in mijn ogen geen bedrading tussen de ring en het kastje.
al moet dat natuurlijk ook geen probleem zijn.

Maar als je dan kabel verlengt zorg dan wel dat deze op exacte maat is en niet een stukje oprollen voor extra "speling"

Opgerolde kabel werkt als een spoel en kan parasitaire inductie opwekken wat uiteraard stoorsignalen/storingen kan veroorzaken.
boomerang
Guest
« Reply #23 on: June 10, 2009, 15:16:19 »

Opgerolde kabel werkt als een spoel en kan parasitaire inductie opwekken wat uiteraard stoorsignalen/storingen kan veroorzaken.

Een parasiet vlak bij je knieschijven lijkt me ook niet plezierig. Undecided
Vince
Guest
« Reply #24 on: June 10, 2009, 16:04:06 »

Een parasiet op de passagiersstoel zie je dan wel weer regelmatig.  "No Pom Pom"
Emilio
Sr. Member

Life is good...

View Profile
« Reply #25 on: June 10, 2009, 18:09:14 »

Hee ja, dat had ik laatst in Assen ook                 Tongue

Enneh @B7142lbs: werkstuk geslaagd dus ?  

@qp: Je zou willen dat je op dit forum ergens een knop had waarmee je het BS-filter kan aanzetten.
« Last Edit: June 10, 2009, 18:13:58 by Emilio » Logged

3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #26 on: June 10, 2009, 20:33:07 »

@emilio, het is eigenlijk nog niet beoordeeld, maar het daarop volgende project was (voor mij) zoo easy dat ik die de week erop ook heb afgerond. en i.p.v. een week achterstand zoals ik die vorige week had heb ik nu een inhaalslag gehaald en loop ik ineens 2 weken voor.

Ik heb morgen dan ook semi-vrij

Maar ik heb er wel een hoop van geleerd en kan me nu nog verder verdiepen in de stof want het is wel reuze interessant.

zo kom ik ook een hoop te weten over bekabeling. de impedantie en dB factor die hierop zit.

om daarop terug te komen, het is zelfs verstandiger om de kabel te verleggen in plaats van te verlengen
Vince
Guest
« Reply #27 on: June 10, 2009, 21:48:50 »

Hee ja, dat had ik laatst in Assen ook                 Tongue

Ja joh? Niks van gemerkt. En ik heb nog bij je in de wagen gezeten...  Huh
Maserati Teun
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #28 on: June 11, 2009, 17:44:21 »

Jongens, ik heb het topic even drastisch opgeruimd.  Embarrassed Embarrassed Ging echt nergens meer over, laat staan over de Rode Sleutel.

Graag vanaf hier weer ON-TOPIC.

shamallalala
Full Member

View Profile
« Reply #29 on: June 11, 2009, 19:46:53 »

misschien kun je de "ring" ook ergens anders om heen schuiven ...........

of haal de chip uit je sleutel en plak hem in de ring onder dashboard en klaar ....

qp
Guest
« Reply #30 on: June 11, 2009, 21:47:52 »

Daar had ik ook al aan gedacht...
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length