|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #1 on: May 19, 2009, 09:18:38 » |
|
Hey Poly, niet best man! Volgens mij is een oude sleutel weer te activeren middels een bepaalde procedure, maar je hebt wél de rode sleutel er bij nodig. Ik zal zien wat ik er over terug vinden kan. Mischien moet Teun een MEGA stickey topic maken van de kwestie rond de RED KEY! (Specifiek voor aspirant 3200 kopers)
Eigenlijk ging ik er van uit dat iedere 3200 koper ondertussen doordrongen / bekend was met de bittere noodzaak van het aanwezig zijn van die sleutel.... Een nieuwe sleutelset met bijbehorende electronische besturings units kost ergens rond de 3 K ?! Ik hoop van ganser harte dat je de sleutel nog gaat krijgen! Je had de auto toch bij een duits dealerschap gekocht? Die hebben dan donders goed geweten dat je die sleutel ooit nodig zou kunnen hebben! Good luck!
|
|
|
|
« Last Edit: May 19, 2009, 11:04:17 by boomerang »
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #3 on: May 19, 2009, 10:31:44 » |
|
Bij mijn QP, geïmporteerd uit Italië, zat ook geen rode sleutel. (Bij de Spyder en de oude QP ook niet)
Franco heeft nieuwe sleutel besteld en via de software beide sleutel geprogrammeerd. Volgens mij heeft hij daarvoor de code-kaart gebruikt c.q nodig gehad.
Rode sleutel is specifiek 3200GT verhaal.
|
|
|
|
« Last Edit: May 19, 2009, 11:03:57 by boomerang »
|
|
|
|
|
MHOV2
Sr. Member

3200gta
|
 |
« Reply #4 on: May 19, 2009, 11:35:42 » |
|
Helaas een reeds vaak voorkomend probleempje ook bij mijn ac vastgesteld.
Ineens doet de contactsleutel het niet meer : de motor wil niet starten en staat op "locked".javascript:replaceText('%20:-[',%20document.forms.postmodify.message);
Reservesleutel erbij gehaald en OK .
Dat betekent echter dat ik maar één volwaardig startende sleutel heb en dat vind ik maar zus en zo.
Bij Maserati Vansteenkiste Drongen geïnformeerd . Je kan dat bestellen mits voorleggen van de rode sleutel en...die heb ik bij aankoop niet ontvangen.
Heb ondertussen al gemaild naar de Mas garage waar ik kocht maar nog geen antwoord.
Heeft iemand dergelijk probleem voorgehad en wat kan je er verder aan doen als die rode niet boven water komt?
Hoe komt het trouwens dat die sleutel het ineens niet meer doet?
maak de bewuste sleutel eens open, er zit een klein buisje in - de transponder - als deze is losgeraakt en door de sleutel heen 'zwerft/rammelt' is er geen ontvangst van de immo. Deze transponder werkt ZONDER batterij, het batterijtje in de sleutel is voor het alarm systeem, dus niet de immobilizer. Dit buisje of transponder kan ook stuk zijn.... Je moet de rode sleutel hebben om nieuwe sleutels aan te melden. Heb je wel de emergency start kode op het kode kaartje ontvangen ? Met een SD tester kan je deze kode gebruiken om te starten, of de lastige pedaal procedure te volgen. Ik heb nog het idee om een klein apparaatje te maken wat de code met een druk op de knop aanbied, zodat je altijd kan starten.
|
|
|
|
|
|
MSDOS Rulez!!! 
|
|
|
|
|
peter
Jr. Member

|
 |
« Reply #6 on: May 21, 2009, 09:58:15 » |
|
beste poly, Bij aanschaf van mijn QP had ik destijds maar een sleutel gekregen, en zonder de 'rode sleutel'. De vorige eigenaar was waarschijnlijk de tweede sleutel kwijtgeraakt. Toen ik drie bekende Maserati- dealers in Nederland had gebeld en ook eentje in Duitsland zelfs, om een tweede sleutel bij te bestellen, vertelde ze me allemaal dat ik zonder rode sleutel weinig kon uitvoeren en dat ik daar een specifieke code voor nodig had. In de originele sleutel zit nl een specifieke code in en anders zou ik toch wel een bedrag varierend van 1000 a 1500 euro kwijt zijn om dit probleem op te kunnen lossen. IN ieder geval was voor mij de oplossing uiteindelijk simpel. Na een helse zoektocht heb ik in Amersfoort bij... (de naam zegt eigenlijk al genoeg..) de Sleutelsp. voor 40 euro(!!) een tweede sleutel voor Massie bij laten maken. Zij hebben een apparaat waarmee ze de code van mijn originele Maserati - sleutel konden overzetten(!) en de sleutel konden frezen. Wel op vertoon van identiteitspapieren uiteraard. klaar terwijl je wacht!  peter PS: ik zoek nog een afstandbediening, omdat dat rubbertje waar je opmoet drukken ook versleten is. iemand een suggestie?
|
|
|
|
|
|
V8 Evoluzione
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #7 on: May 21, 2009, 10:19:15 » |
|
Volgens mij ligt dit bij de 3200GT iets ingewikkelder....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #9 on: May 21, 2009, 10:39:39 » |
|
 Poly heeft de 3200 met de missende sleutel en Peter reageerd met een verhaal over zijn QP met een missende sleutel. Vraag me af of die systemen wel vergelijkbaar zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
poly
Full Member

|
 |
« Reply #12 on: May 23, 2009, 13:59:32 » |
|
Hallo Peter, Ik denk dat best een nieuwe sleutel wordt besteld en dat je dan de onderdelen ervan gebruikt . Dat kan bij Eurospares : http://www.eurospares.co.uk/partTable.asp?M=3&Mo=698&A=2&B=41550&S=Terloops, geloof het of niet. Ik heb de auto netjes gewassen en...de remote control doet het weer... javascript:replaceText('%20adhd',%20document.forms.postmodify.message); Lag er ergens vuil op? Ik heb ook aan de batterij gemormeld en ik zie op de tekening van Eurospares waar alle delen van het alarm zitten : misschien is daar ergens iets op zijn plaats geraakt? [/quote]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qp
Guest
|
 |
« Reply #15 on: June 02, 2009, 20:59:09 » |
|
de ring om het slot Wat is dat voor ring en kun je het kabeltje ervan verlengen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
qp
Guest
|
 |
« Reply #17 on: June 10, 2009, 09:11:32 » |
|
Ik wil het contact verplaatsen zodat ik bij een frontale aanrijding mijn knieschijf heelhoud. (De rest maakt niet uit...  ). Bij een eerdere inspectie was mij opgevallen dat er een lus om het slot zit met een draadje eraan. Ik ging er van uit dat dat met het uitlezen van de code in de sleutel te maken heeft...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vince
Guest
|
 |
« Reply #20 on: June 10, 2009, 12:11:20 » |
|
Twee contacten dan maar?
Ben je in één keer klaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boomerang
Guest
|
 |
« Reply #23 on: June 10, 2009, 15:16:19 » |
|
Opgerolde kabel werkt als een spoel en kan parasitaire inductie opwekken wat uiteraard stoorsignalen/storingen kan veroorzaken.
Een parasiet vlak bij je knieschijven lijkt me ook niet plezierig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|