Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
May 19, 2013, 13:15:16
News:
RSS Feeds:
klik hier!
Maserati Club Holland
Algemeen
Biturbo's
(Moderator:
Sander
)
Lady's and gentleman, we've got him (her)
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: Lady's and gentleman, we've got him (her) (Read 3208 times)
Jos Red Racing
Full Member
Lady's and gentleman, we've got him (her)
«
on:
April 10, 2010, 19:06:29 »
Na alle berichten over een zoektocht naar een 2.24 of een Ghibli en een aantal persoonlijke berichten van mensen die erg behulpzaam waren kan ik melden dat het allemaal niet voor niets is geweest. Ik heb de rode Racing bij Garage Centraal in Numansdorp gekocht! Kan ik eindelijk lid worden van de club. Op het porscheforum verklaren ze me vast voor gek.
De auto krijgt een compleet gereviseerde Racing motor met nieuwe turbo's, de remmerij is helemaal gedaan, de auto heeft nieuwe rubbers rondom, divere nieuwe slangen/leidingen etc., nieuwe uitlaten tot halverwege de auto, de complete carrosserie is gedaan en de auto is volledig roestvrij en opnieuw in de lak gezet. Van binnen is ie ook helemaal oke. Moet alleen een stoelnaad even laten stikken.
Heb getwijfeld over de kleur. Maar toen ik vandaag nog een keer van Groningen naar Numansdorp was gereden en haar fris gewassen in het zonnetje zag staan dacht ik dat het er maar van moest komen.
Ik heb de hoofdregel maar toegepast. Als je er een koopt probeer dan de beste te kopen.
Over twee weekjes is alles klaar. Ik ben dan toevallig ook nog jarig. Beter cadeau kan ik niet verzinnen!
Groeten,
Jos
noordmanpj
Sr. Member
Re: Lady's and gentleman, we've got him (her)
«
Reply #1 on:
April 10, 2010, 20:16:07 »
Jos: Van harte gefeliciteerd!
Pieter
Maserati Teun
Sr. Member
«
Reply #2 on:
April 10, 2010, 20:18:19 »
Gefeliciteerd Jos
Maserati Teun
FOTO's Laatste update = 18-12-2008>>
Als ik hard rijd, rijd ik met mijn hart! Maar nooit harder dan mijn Engeltje kan vliegen.
Rambler
Sr. Member
«
Reply #3 on:
April 10, 2010, 20:20:51 »
Congrats !
Ghibli 2.8 bwj 1992
Spyder 2.0 1990
schip
Full Member
**official MCH member per 1 april 2010**
«
Reply #4 on:
April 10, 2010, 21:38:52 »
kom op met die ploatjes! gefeliciteerd!
TE KOOP: Maserati biturbo spyder Zagato 1992 (nero carbonio)
Maserati spyder GT 2004 (nero carbonio)
Jeep Cherokee 3.7 2008 (black chrystal pearl)
"If you can't fix the brakes, make the horn loud
peterm
Sr. Member
«
Reply #5 on:
April 10, 2010, 23:13:35 »
Fantastisch! Ben erg benieuwd hoe hij bevalt/ Wie heeft het werk gedaan dat je beschrijft?
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #6 on:
April 11, 2010, 05:52:45 »
Jeroen van Garage Centraal zelf heeft de afgelopen jaren de auto helemaal zelf in orde gemaakt. De motor wordt in de komende twee weken opnieuw opgebouwd. Alle benodigdheden daarvoor liggen klaar. Jeroen begint nu weer aan een volgend project. Hij heeft nog twee Ghibli's staan die hij helemaal in topstaat wil brengen. Volgens mij is het wachten waard tot dat die auto's klaar zijn.
Ik vind het een prettig idee dat ik het rijden van een Maserati begin met een auto die in beginsel gewoon klaar is en waaraan niets meer hoeft te gebeuren. Je betaalt dan weliswaar wat meer, maar volgens mij weegt dat niet op tegen de kosten van groot onderhoud op de relatief korte termijn dat je je bespaard. Ik moet het allemaal nog ervaren maar heb hier alvast een erg goed gevoel bij en de kleur rood als originele kleur van deze Racing "has grown on me" en is eigenlijk wel erg stoer.
Jos
Tridente
Sr. Member
Ton '93 Ghibli
«
Reply #7 on:
April 11, 2010, 07:16:20 »
Jos, gefeliciteerd!, was inderdaad niet bepaald de goedkoopste, maar dan mag je verwachten dat je de eerste paar jaar er vrijwel geen gedoe mee hebt. Ik vind rood de ideale kleur voor een racing; zijn voor zover ik weet maar in twee kleuren geleverd, rood/zwart.
Ghibli! Fast as the Wind!
michele
Sr. Member
Chicane Magazine 5 ligt nu in de winkel!!!!
«
Reply #8 on:
April 11, 2010, 08:47:49 »
Gefeliciteerd! Let wel op met zo'n Racing,een rooie valt op.
Choose life, choose Maserati!
www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Biturbista
Jr. Member
«
Reply #9 on:
April 11, 2010, 10:45:32 »
Jos, van harte gefeliciteerd met de auto!
Als je ze er niet extra bij krijgt, probeer dan wel tezijnertijd een setje originele 7 spaaks OZ-velgen bij de auto te krijgen. De gepolijste Ghibli MY'94 velgen die er op de foto onder zitten staan de auto best aardig, maar naar mijn idee horen onder een Racing toch echt de originele OZ's.
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #10 on:
April 11, 2010, 13:00:49 »
Ik heb hem gekocht met de 7 spaaks velgen. De gepolijste Ghibli velgen vind ik niet echt mooi en al zeker niet onder een Racing. De 7 spaaks velgen zijn overigens eveneens spotless.
Jos
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #11 on:
April 11, 2010, 13:02:15 »
Ik heb een serie foto's maar weet eigenlijk niet hoe ik die moet plaatsen. Digibeet dus
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #12 on:
April 11, 2010, 13:10:07 »
Als ik maar 1 foto selecteer geeft hij al aan dat de file to large is. Zit met de handen in mijn afwezige haardos. Iemand suggesties?
cassiopeia
Sr. Member
Quattroporte Evoluzione V8 3.2
«
Reply #13 on:
April 11, 2010, 14:14:46 »
Ik weet niet precies wat je doet en hoe je het doet.
Mijn basale fotokennis deed ik op in de tijd van de Kodak Instamatic, dus ik heb intussen heel wat moeten bijleren voordat het mij lukte om foto's op het web te plaatsen. Daarom een stappenplan:
1. Je moet een (free) account nemen bij Photobucket o.i.d..Je kan immers niet foto's direct van camera of pc op het web plaatsen!
2. De foto's die je wilt plaatsen, download je van pc in je Photobucket account. Daar staat duidelijk omschreven hoe of dat moet.
3. Vervolgens selecteer je de foto die je hier wilt plaatsen. Dan moet je de fotocode hebben. Bij Photobucket staat die aangegeven als je het telefoontje boven de foto aanklikt. Er staan daar verschillende code's, maar je neemt de IMG code. Met ctrl+A selecteer je die, dan ctrl+C.
4. Dan open je een bericht hier op de site en je plakt de code erin met ctrl+V.
Heb je dat gedaan, dan klik je onderaan het bericht op Preview en als het dan goed is, dan verschijnen je foto's in beeld! Je kan dan nog veranderen, tekst toevoegen o.i.d.
In het begin was ik ook eindeloos aan het prutsen, maar nu lukt het aardig al blijft het wel een arbeidsintensief werk, alles bij elkaar. Vandaag heb ik zo bijna 30 foto's op dit forum geplaatst.
Succes!
Proud owner of the following cars:
Maserati: QP Evo V8 (2000), Alfa Romeo: Spider 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80).
Rambler
Sr. Member
«
Reply #14 on:
April 11, 2010, 14:23:47 »
Quote from: cassiopeia on April 11, 2010, 14:14:46
Je kan immers niet foto's direct van camera of pc op het web plaatsen!
Hier wel, wel met software waarmee men kan resizen want digi foto's zijn te groot. Bv. Microsoft Office Picture Manager, edit, resize, saven tot onder de toegelaten limiet en posten.
Alleen kunnen ze dan ooit een keer worden verwijderd bij een opschoonactie van het forum . Als men zelf host, dan blijven ze beschikbaar.
«
Last Edit: April 11, 2010, 14:29:48 by Rambler
»
Ghibli 2.8 bwj 1992
Spyder 2.0 1990
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #15 on:
April 11, 2010, 15:43:06 »
Ik heb de foto's geupload in fotopocket.nl. Je schrijft dat ik de foto's vervolgens kan aanklikken die ik wil plaatsen maar ik vind de foto's helemaal niet op fotopocket.nl.
Hij gaat vanzelf weer naar de uploadpagina.
Ik begrijp er niets van helaas.
Jos
cassiopeia
Sr. Member
Quattroporte Evoluzione V8 3.2
«
Reply #16 on:
April 11, 2010, 16:44:50 »
Quote from: Jos993 on April 11, 2010, 15:43:06
Ik heb de foto's geupload in fotopocket.nl. Je schrijft dat ik de foto's vervolgens kan aanklikken die ik wil plaatsen maar ik vind de foto's helemaal niet op fotopocket.nl.
Hij gaat vanzelf weer naar de uploadpagina.
Ik begrijp er niets van helaas.
Jos
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb daar even gekeken, maar ik begrijp het ook niet. Ze werken niet met een eigen account. Het lijkt, of je foto's daar in het niets verdwijnen en ik zie ook nergens, hoe je ze daar ooit nog terug kan vinden. Mijn beschreven ervaringen zijn met photobucket. Die werken met een eigen account en daar kan ik mijn foto's later altijd terugvinden.
Proud owner of the following cars:
Maserati: QP Evo V8 (2000), Alfa Romeo: Spider 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80).
Dutchy
Guest
«
Reply #17 on:
April 11, 2010, 22:01:57 »
Ik weet niet hoeveel je er gepost hebt maar deze vond ik terug.... dus die moet wel van jou zijn.... prachtige bolide.
Advies is even account op photobucket aan te maken.... heb je je eigen albums etc.
«
Last Edit: April 11, 2010, 22:07:10 by Dutchy
»
charles
Sr. Member
i wish i was a primatista
«
Reply #18 on:
April 12, 2010, 17:44:55 »
ik ben benieuwd of ik je hier nog eens tegenkom
blow me
Danny
Sr. Member
«
Reply #19 on:
April 12, 2010, 21:06:29 »
Gefeliciteerd Jos! Wil je nu wel je forum-naam aanpassen svp?
Lekker strak tegen de stoeprand aan geparkeerd trouwens...
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #20 on:
April 13, 2010, 20:53:46 »
Helemaal goed Dutchy. Ik had iets met die foto gedaan en kon hem vervolgens niet meer vinden. Hoezo digibeet
Het is inderdaad de Racing uit Numansdorp.
Charles, ik begrijp jouw tekst niet helemaal. Waarom zou je mij hier niet meer zien? Volgens mij mis ik iets en faalt mijn humordetectiegen even.
Ik heb trouwens van de partner van een collega begrepen dat "mijn" (het duurt nog twee weekjes) Racing op een Lada
zou lijken. Bij de aankoop van een Porsche is mij dat nog nooit overkomen. Maakt het echter alleen maar mooier, zoveel mensen die jevoor gek verklaren. Mijn vrouw vindt het alleen maar prima dat de kogel eindelijk door de kerk is. Ze vindt een Biturbo eigenlijk niet zo mooi als de auto "met de mooie oogjes" (911) maar vond erger dat ik 's ochtends om vier uur wakker in bed lag en maar twijfelde over een 2.24 in two tone of deze rode Racing. Ze werd er een beetje gek van. Dus, wil je iets bereiken, gewoon je vrouw/vriending aan haar hoofd blijven zeuren totdat ze alles goed vindt om maar van de autoverhalen af te zijn
.
Ik heb sterk getwijfeld over de two tone 2.24 die op deze site te koop staat van Marco Grillo. Ik heb hem gezien en het is volgens mij een heel goed exemplaar. Zeer zeker het bekijken waard als je op zoek bent. Dacht zelf in eerste instantie dat ik de two tone kleurstelling niet zo mooi zou vinden, maar ben daarvan helemaal terug moeten komen. Hij ziet er prachtig uit.
Groeten,
Jos
am330rvg
Sr. Member
«
Reply #21 on:
April 14, 2010, 08:03:46 »
komt bekend voor red racing jos prachtige en historisch gezien de juiste kleur voor een "race" maserati heb er veel lol mee en hou hem (een racing is wel man.)en jezelf heel
Maserati: an offer you can't refuse
222 4v
Full Member
«
Reply #22 on:
April 14, 2010, 08:20:10 »
jos mooie auto!!wat charles bedoelt,waarschijnlijk wonen jullie allebei in het hoge noorden,dan is er een kans dat je elkaar tegenkom
charles
Sr. Member
«
Reply #23 on:
April 14, 2010, 17:37:45 »
helemaal correct, ik woon een kwartiertje buiten de stad groningen....
blow me
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #24 on:
April 14, 2010, 22:07:58 »
Waar woon je dan? Ik zit in het Westerkwartier in Grijpskerk.
charles
Sr. Member
«
Reply #25 on:
April 15, 2010, 14:45:15 »
andere kant op:pb
blow me
222 4v
Full Member
«
Reply #26 on:
April 15, 2010, 16:33:15 »
Quote from: charles on April 14, 2010, 17:37:45
helemaal correct, ik woon een kwartiertje buiten de stad groningen....
lopend of met de auto?
charles
Sr. Member
«
Reply #27 on:
April 15, 2010, 17:18:12 »
lopend, met behulp van een stukkie touw achter mn wagen (speciaal voor jou koen)
blow me
222 4v
Full Member
«
Reply #28 on:
April 15, 2010, 18:12:45 »
wat bedoel je met wagen?toch niet kruiwagen
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #29 on:
May 11, 2010, 19:52:24 »
Heeft even geduurd door tijdgebrek en een korte vakantie vorige week maar zaterdag ga ik de Racing halen. Maar goed dat ik momenteel sterf van het werk zodat de tijd erg snel gaat!
Na zaterdag horen jullie weer!
Ik heb contact gekregen met ene Thomas een Duitser op het Duitse forum. Hij heeft alle beschikbare info (folders, techn. info etc etc) over de Racing verzameld en deels zelfs van de fabriek gekregen. Hij wil al deze info wel voor mij op een DVD branden. Wellicht dat er nog andere Racingrijders zijn die daarvoor belangstelling hebben. Hij is mij zeer behulpzaam geweest en vast bereid nog een paar kopietjes te maken.
Wie hebben er een Racing?
Groeten,
Jos
222 4v
Full Member
«
Reply #30 on:
May 11, 2010, 20:15:55 »
ik!!heb je contact met thomas engels?
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #31 on:
May 11, 2010, 20:33:21 »
Als dat Thomas224v is wel. Hij heeft mij via pb's een hoop info gegeven maar aan de achternaam ben ik niet toegekomen. Mijn ouders wonen niet ver van hem vandaan dus als ik de Racing heb gaan we een keer koffie drinken. Ken jij hem?
222 4v
Full Member
«
Reply #32 on:
May 11, 2010, 20:39:09 »
ja dat is hem!ja die ken ik wel,heeft een 224v en een ghibli.
charles
Sr. Member
«
Reply #33 on:
May 12, 2010, 11:49:39 »
noord nederland maseratimeet?
koen(222 4v) zou ook nog eens hier langskomen....
blow me
Ard 420
Sr. Member
My other car is a Maserati! ;p
«
Reply #34 on:
May 12, 2010, 20:24:54 »
Ik heb zojuist de laatste van mijn twee einddempers verkocht aan een aardige man uit Friesland. Hij heeft een rode 420 S, toevallig de auto waar ik twee jaar geleden na de TT Assen naar zou gaan kijken (en toen net verkocht bleek...)!
Wel leuk om op zo'n manier dan toch de auto weer terug te vinden, er wordt hard aan gewerkt. Ik zou graag eens bij hem langs gaan om de auto in het echt te zien (ben een groot 420 S fan!), ook in noord Nederland dus.
1986 Maserati 420 Biturbo
1989 Alfa Romeo 164 Twin Spark
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #35 on:
May 15, 2010, 22:05:52 »
Kan nu meedoen met een meeting in het noorden. De Racing heb ik vandaag opgehaald. Hij moet nog zo'n 1000 a 1500 km worden ingereden dus vandaag met 3000 toeren en 110 a 120 van Numansdorp met de kinderen (2 dochtertjes van 8 en 10) naar Groningen gereden. Daar een uurtje gebowled (had ik ze beloofd voor de 3.5 uur trein etc). Een topdag dus.
De Racing rijdt super en bleek tijdens de rit een aardige verschijning. Ik heb met mijn 3 911-jes die ik heb gehad eigenlijk zeker niet meer reacties gehad. Je ziet veel mensen na het inhalen (met max 3000 toeren krijg je dat) in de spiegel kijken en zich afvragen wat het eigenlijk is.
Zal jullie van mijn ervaringen op de hoogte houden!
Jos
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #36 on:
May 27, 2010, 20:52:40 »
Rij de Racing nu sinds 15 mei jl. Er doet zich nu bij mij een eigenaardig probleem voor. De biturbo's hebben de naam nogal te stinken (benzinelucht etc), zo ook de Racing. Hij staat in het oude koetshuis dat bij ons huis hoort. Het probleem is nu dat ons warme luchtverwarmingssysteem de lucht uit het koetshuis aanzuigt en dus door het hele huis de "stank" van de Racing verspreidt. Als ik 's ochtends opsta op de 1e verdieping ruik ik de Racing. Het alternatief is dat de auto een buitenslaper wordt hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was.
Hij rijdt verder prima. Heb het leer een behandeling gegeven en heb voor het eerst na de inrijkilometers de auto op toeren gehad. In de vierde versnelling bij 5000 toeren had hij gewoon wheelspin toen de turbo's pas echt gingen werken. Eigenlijk wel beangstigend en voor een golfrijdende puistenkop waarschijnlijk dodelijk. Sommige lui kopen zo'n auto voor deze kick. Ik hou de techniek en mezelf liever lang heel en zal het dus een beetje rustig aan doen. In ieder geval is het goed te weten dat hij het na de complete revisie het goed doet.
Groeten,
Jos
222 4v
Full Member
«
Reply #37 on:
May 27, 2010, 21:12:42 »
weet je wel zeker,dat de turboos stinken?niet ergens een benzine leiding die lekt?had me 222 ook last van,vooral als de airco aanstond,rook dat hele apparaat naar de benzine!!wat t op t laatst zo zat,dat ik er maar een nieuwe leiding opgezet heb
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #38 on:
May 27, 2010, 21:20:06 »
De auto heeft nieuwe leidingen en stinkt als de airco aanstaat van binnen helemaal niet. Ook niet als de airco uitstaat trouwens. Hij ruikt gewoon als hij stilstaat. Dat had mijn 911 ook wel.
massboy
Sr. Member
«
Reply #39 on:
May 28, 2010, 06:22:18 »
Probeer eens voordat je de garage inrijdt de tankdop los te draaien de tank staat onder druk wanneer je dan de auto binnen zet zal het niet stinken.
Wel weer er op draaien die dop.
ghibli II KS my'95 , bi-turbo spider my'88, C5
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #40 on:
August 12, 2010, 15:00:20 »
Een aantal van jullie weet dat de motor van de Racing na de uitgebreide revisie toch weer uit elkaar moest. De Racing was terug geweest voor het verhelpen van het niet meewerkende turbo's probleem en op weg naar de plaats waar ik de auto weer in ontvangst zou nemen was een ratel hoorbaar. Behoorlijk balen, vooral ook voor Jeroen van Garage Centraal. Zaterdag is ie weer klaar. Hoop dat dan alles goed gaat. Ben erg benieuwd. Zaterdag horen jullie meer.
Wellicht dat ik dan een keer op een clubactiviteit (of een informele meet in het noorden) kan verschijnen met een rijdende Maserati
. Die Skoda Octavia (wel een RS-je) stak wat schril af naast o.a. een Shamal!
Gegroet,
Jos
qp
Guest
«
Reply #41 on:
August 12, 2010, 21:49:51 »
Quote from: Jos Red Racing on August 12, 2010, 15:00:20
Jeroen van Garage Centraal
Staat deze al in onze voorkeurslijst?
V8
Sr. Member
«
Reply #42 on:
August 14, 2010, 20:00:29 »
Quote from: Jos Red Racing on August 12, 2010, 15:00:20
Zaterdag horen jullie meer.
En?
? Of
?
Jos Red Racing
Full Member
«
Reply #43 on:
August 14, 2010, 20:25:36 »
Tromgeroffel....................................
Hij loopt heerlijk. De gereviseerde krukas en de lager schalen waren niet in orde. Ik heb het materiaal gezien. Er zit nu een goed exemplaar van een vroege Ghibli met bijbehorende lagerschalen in. Zijn dezelfde als in een Racing motor. Hij loopt ook beter dan de eerste keer meen ik te merken.
Ik hoop dat het nu allemaal in orde is en wel blijvend. Dus:
Jos
boomerang
Guest
«
Reply #44 on:
August 14, 2010, 21:13:26 »
Chapeau!
Was de as niet juist geslepen?
Hebben ze na montage niet met plastigage de lagerspeling tap voor tap gecontroleerd?
Wanneer de speling volgens specificaties is en de oppervlakken zuiver en glad zijn, zou het niet stuk mogen draaien.
Affijn, het is iig voor elkaar.
Felicitaties.
Pages:
[
1
]
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
Algemeen