Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
September 04, 2010, 23:39:20
Home Help Search Login Register
News: RSS Feeds: klik hier!

+  Maserati Club Holland
|-+  Algemeen
| |-+  Maserati Biturbo en jonger (Moderators: Sander, Maserati Teun)
| | |-+  3200 GT met schade
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: 3200 GT met schade  (Read 490 times)
Vincent
Jr. Member
**

View Profile
« on: July 26, 2010, 15:50:30 »

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Vincent woon in Leiden, en heb hier een paar jaar geleden al eens gereageerd toen had ik een Maserati 430 met het kenteken TF-FF-63 die heb ik verkocht en toen een Ferrari Mondial gekocht. Deze is sinds vorige maand ook weer verkocht na 2.5 jaar.

Momenteel heb ik toch weer mijn oog laten vallen op een Maserati  :)ditmaal een 3200 GT.

De Maserati waar ik mijn oog op heb laten vallen is een 3200GT die momenteel een schade heeft aan de voorzijde en zijkant. Het betreft een NL-Auto in het groen met het kenteken ZG-NF-71. Weet iemand iets meer te vertellen over deze specifieke 3200..Huh

Ik hoor graag de reacties.

Vincent
Giulia
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: July 26, 2010, 20:11:35 »

Is dit een groene met groen leer toevallig? Met 195000 gelopen?

Vincent
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: July 26, 2010, 22:32:14 »

Nee hij is wel groen maar heeft beige leer.
jotto
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: July 31, 2010, 16:52:18 »

http://schadeautos.nl/auto.php?id=420791&from=0
Giulia
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #4 on: July 31, 2010, 17:34:41 »

Zo, dan wordt ie ook niet echt goedkoop (als dat de bedoeling is althans) Aan plaatwerk en bumpers en kleingoed ben je al 4-4,5 mille kwijt denk ik. Dan nog de boel vooral boven de neus lassen en gladstrijken, spuiten en monteren en je gaat zomaar naar de 9 mille in totaal toe....

Voordeel is denk ik dat er onderhuids niet veel kapot zal zijn. Maar als de radiator en die van de airco en nog wat klein spul kaduuk is.......

Danny
Sr. Member

View Profile
« Reply #5 on: August 02, 2010, 15:21:40 »

Ik denk dat de kosten van onderdelen nog wel zullen meevallen.  Beide koplampen en mistlampen lijken onbeschadigd en beide voorschermen zijn ook zonder meer nog bruikbaar.  Je zult derhalve nodig hebben: een voorbumper, een grille + drietand, een motorkap en het (nieuw niet al te dure) stukje plaatwerk tussen motorkap en voorbumper.  Een gebruikte motorkap moet wel te vinden zijn, een bumper en grille zullen een stuk moeilijker zijn om gebruikt te vinden maar als je goed zoekt zul je die vinden.  Plus natuurlijk nog evt. beschadigde onderdelen onder de motorkap (bijv. aircocondensor)

Spuitwerk zou voor max 2.000 euro moeten kunnen lijkt me (bumper, motorkap + beide voorschermen).

De hamvraag is of er verder nog issues zijn met de auto.  Onderhoudshistorie?  Wanneer laatste beurt? Banden en remmen nog goed?  Geen storingslampjes?  Etc...

Good luck!

If everything seems under control, you're just not going fast enough
han van wijk
Full Member

View Profile
« Reply #6 on: August 05, 2010, 21:39:50 »

Hoi Vincent,

Ik heb net mijn 3200 gt te koop gezet, kijk maar op dit forum.

Met vriendelijke groeten,

Han

Is inmiddels verwijderd omdat handel op het forum verboden is.
« Last Edit: August 05, 2010, 21:48:41 by Maserati Teun » Logged
boomerang/GS
Sr. Member

Gransport, Bravo, Sabo tosaerba (4 takt) en meer..

View Profile
« Reply #7 on: August 05, 2010, 22:08:53 »

Hoi Vincent,

Met vriendelijke groeten,

Han

Is inmiddels verwijderd omdat handel op het forum verboden is.

Je hebt je anders kranig geweerd in die 3 jaar met toch wel wat storingen en probleempjes.
Tja, dan komt er toch vaak een moment.....
Je kan de auto altijd nog op de website adverteren, maar of daar vaak gekeken wordt betwijfel ik.
Het mooiste zou zijn wanneer we hier een apart topic hadden voor handel zoals op sommige andere fora ook gebeurt.

Vincent
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #8 on: August 15, 2010, 21:12:36 »

Bedankt voor de reactie allemaal.

Tja het opknappen zelf inderdaad een nieuwe motorkap, bumper, grille etc. Op het tussenstukje tussen de voorschermen (wat niet voor al te veel geld nieuw te koop is op eurospares.co.uk) kan ik alle benodigde onderdelen voor niet al te veel overnemen.

De hamvraag bleef, weet iemand iets over de historie van deze Maser...Huh

De onderhoudshistorie zelf (boekjes e.d.) zitten erbij maar wie weet wie de eigenaar is geweest of eigenlijk belangrijker hoe is er met deze auto omgegaan dus niet afgetrapt e.d.

Vincent
Vincent
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: August 15, 2010, 21:18:59 »

Hoi Vincent,

Han

Hallo Han,

Ik heb hem zien staan, die van jou is helaas een handbak en ik zoek een Automaat, dus helaas valt die al af....

Vincent
boomerang/GS
Sr. Member

View Profile
« Reply #10 on: August 15, 2010, 21:57:38 »

Lastig.
Er zijn wel wat plooitjes te zien in de spatbordranden, dus de auto zou eigenlijk op de richtbank moeten.
De motorkapvangplaat is tijdens de crash iig wel zover doorgezet dat er een afdruk van het spul er achter in te zien is.
Heb je kunnen zien hoeveel er verder nog achter de bumper beschadigd is, koelers/airco toestanden enz?
Vaak kom je na demontage nog wel een par tegenvallers tegen...

Tja, de auto lijkt er verder goed uit te zien, maar de kilometerstand zou me toch wat tegenhouden.
Wanneer je zo'n schade gaat repareren, zou het mooier zijn dat je al die energie en kosten in een auto zou stoppen met een wat lagere stand eigenlijk.
Tenzij je de auto érg scherp kunt kopen natuurlijk.
Succes met de overwegingen.

Dutchy
Sr. Member

View Profile
« Reply #11 on: August 15, 2010, 22:08:22 »

Kzie die 3200 nergens....

2000 Maserati 3200GTA "Diva"
2004 Landcruiser 100 4.2TDI VX
Vincent
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #12 on: August 17, 2010, 16:59:52 »

Hierbij de link http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=448544&from=0#

Tja de kilometerstand is op papier wel wat aan de hoge kant, aan de andere kant voor minder dan 25k staat er geen Automaat 3200GT in NL te koop en het lijkt mij wel dat deze voor minder klaar te maken is, de goedkoopste automaat in NL is een bordeauxrode kleur wat niet mijn smaak is... maar dat is persoonlijk. Voor dit exemplaar vragen ze 26.5k en die heeft ook al 161000 gereden.

Ik vind persoonlijk de kmst wel meevallen de auto is toch 11 jaar oud en heeft dus gemiddeld zo'n 12.500 km p/jaar gereden, dat lijkt mij alleen maar gunstig een auto hoort te rijden niet stil te staan, daar worden ze ook minder van...

Verder heb ik nog niet gekeken naar de auto dus ik weet niet of de koelers e.d. nog heel zijn, maar ik ben er wel vanuit gegaan dat het vernieuwd moet worden eigenlijk....

Ik heb even gekeken ik ben op jullie forum wel een foto tegengekomen van de auto tijdens een meeting toen hij nog heel was zeg maar, dus ik hoop dat iemand me toch nog iets meer over de historie kan vertellen van dit exemplaar.

Vincent

Dutchy
Sr. Member

View Profile
« Reply #13 on: August 17, 2010, 17:15:16 »

dan zou ik eens naar deze kijken... met de bpm en wat afdingen kom je wel goed onder de 25000 uit.

3200

2000 Maserati 3200GTA "Diva"
2004 Landcruiser 100 4.2TDI VX
boomerang/GS
Sr. Member

View Profile
« Reply #14 on: August 17, 2010, 17:31:07 »

Hierbij de link http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=448544&from=0#

Tja de kilometerstand is op papier wel wat aan de hoge kant, aan de andere kant voor minder dan 25k staat er geen Automaat 3200GT in NL te koop en het lijkt mij wel dat deze voor minder klaar te maken is, de goedkoopste automaat in NL is een bordeauxrode kleur wat niet mijn smaak is... maar dat is persoonlijk. Voor dit exemplaar vragen ze 26.5k en die heeft ook al 161000 gereden.

Ik vind persoonlijk de kmst wel meevallen de auto is toch 11 jaar oud en heeft dus gemiddeld zo'n 12.500 km p/jaar gereden, dat lijkt mij alleen maar gunstig een auto hoort te rijden niet stil te staan, daar worden ze ook minder van...

Verder heb ik nog niet gekeken naar de auto dus ik weet niet of de koelers e.d. nog heel zijn, maar ik ben er wel vanuit gegaan dat het vernieuwd moet worden eigenlijk....

Ik heb even gekeken ik ben op jullie forum wel een foto tegengekomen van de auto tijdens een meeting toen hij nog heel was zeg maar, dus ik hoop dat iemand me toch nog iets meer over de historie kan vertellen van dit exemplaar.

Vincent

Het zou idd interessant zijn even de vorige eigenaar te spreken, zeker met deze km stand.
Kvind 161.000 km wel veel hoor.
Natuurlijk kan het, maar hou dan iig budget beschikbaar voor een flinke tegenvaller.
Dan is er niets aan de hand.
Tenzij je na een jaartje opnieuw wilt/moet verkopen en de teller dan ergens rond de 180.000 km aangeeft.....
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length