Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2013, 08:19:06
Home Help Search Login Register
News: Attachements die meegepost zijn kunnen verloren gaan indien ze meegepost worden, tenzij u ze zelf host.

+  Maserati Club Holland
|-+  Algemeen
| |-+  Tech tips (Moderator: Sander)
| | |-+  Snelheidsmeter-perikelen en andere zekeringkast-ellende.
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Snelheidsmeter-perikelen en andere zekeringkast-ellende.  (Read 30665 times)
PooH
Full Member

View Profile
« on: March 30, 2005, 16:53:05 »

Het afgelopen jaar heeft mijn snelheidsmeter altijd kuren gehad, onder de 80km/h hapert ie en tussen 80 en 120 doet ie het normaal, en daarboven blijft ie max op 140.. maar nu doet ie het eigenlijk helemaal niet meer Sad enig idee wat ik hier aan kan doen? soms was het zo dat de auto uitdoen en dan weer starten er voor zorgde dat hij het weer deed. maar ik heb het idee dat het nu helemaal niet meer werkt. de rest van de meters doen het allemaal wel.

*Edit door Luuk: naam van het topic gewijzigd zodat anderen ook weten waar het over gaat*
« Last Edit: March 30, 2005, 18:54:33 by Luuk » Logged
Luuk
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #1 on: March 30, 2005, 17:36:11 »

(in koor) Check je zekeringenkast Grin, die is in 90% van de gevallen de boosdoener. Ook als de rest het gewoon doet..
Er zijn al meer threads hierover binnen tech tips.
« Last Edit: March 30, 2005, 17:39:02 by Luuk » Logged

Maserati of Maserati niet? That's the question.
Patrick
Sr. Member

View Profile
« Reply #2 on: March 30, 2005, 18:33:47 »

Hier een beschrijving voor iedereen die er nog een keer een topic van maakt! Met de 3 meest voorkomende problemen met daarbij een kans berekening! Grin

Maar zoals Luuk zij Zekeringen kast 80% kans!

Voor 10% kans:
Als je je dashbord unit los maakt verwijder hem dan nog niet maar laat hem los zitten. Ga een stuk rijden en kijk eens as die het gaat doen als je je unit een beetje verplaatst naar voren of naar achteren?? Als die dan in een keer niets meer doet dan ligt het aan je metertje..  :]

De laatste 10% kans:

Op je versnellings bak zit een sensor aan de bestuurders kant! De draden kunnen slecht contact hebben. Even goed schoonmaken en alles doet het weer!

Succes en hopende dat jullie allemaal hier wat aan kunnen hebben in de toekomst! Niet lullig bedoeld hoor! Grin

gr. Patrick

Er zijn geen problemen, alleen maar uitdagingen.
There are no problems, only challenges. (Marzec)
Luuk
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: March 30, 2005, 18:51:40 »

Met dank... Ik zal het topic sticky maken, dan blijft ie bovenaan.

Cool

lucie001
Full Member

View Profile
« Reply #4 on: April 04, 2005, 16:16:17 »

In de Ghibli II en QP IV blijken de snelheidsmeters niet betrouwbaarder te zijn. Echter in deze modellen ontbreekt de zg zekeringskast (eigenlijk is het een zekeringhouder met een flexibele kabelverbinding tussen motor en passagierscompartiment). De ellende continua zullen we maar zeggen. Als gevolg heeft dit wel natuurlijk dat naar een nieuwe boosdoener op zoek moet worden gegaan. Grin

De som der (onder)delen is meer dan het geheel
Danny
Sr. Member

View Profile
« Reply #5 on: April 04, 2005, 20:27:59 »

Ook de snelheidsmeter in mijn Ghibli GT heeft kuren.  Hij doet het nooit na het starten, maar soms komt hij na een kilometer of 10 "los".  Dan blijft hij het meestal doen totdat ik ergens stil kom te staan (stoplicht/file) en dan herhaalt het zich weer.

Conclusie is volgens mij dat de meter zelf niet kapot is, en het dus ergens in een slechte verbinding zit.

Kan ik uit het bovenstaande concluderen dat de fout dus niet in de zekeringskast kan zitten (immers: Ghibli GT)?

Voor het demonteren van het dashboard en snelheidsmeter heb ik reeds een "handleiding" gehaald van Enrico's site.

Iemand enig idee hoe de verbinding van kabel met bak te bereiken is (vanuit binnenin of moet de auto op de brug), hoe het eruit ziet (kabel, kleur, dikte) en wat ik dan moet doen losdraaien/trekken/etc.?

Alvast dank,
Danny

If everything seems under control, you're just not going fast enough
qp
Guest
« Reply #6 on: April 04, 2005, 20:52:53 »

Hey Lucie, bij de evoluzione zijn die kuren toch echt niet meer aan de orde.

Igino
lucie001
Full Member

View Profile
« Reply #7 on: April 05, 2005, 10:54:41 »

Ik hoorde anders.....(over een V8 evoluzione om precies te zijn!)

lucie001
Full Member

View Profile
« Reply #8 on: April 05, 2005, 11:08:30 »

Ook de snelheidsmeter in mijn Ghibli GT heeft kuren.  Hij doet het nooit na het starten, maar soms komt hij na een kilometer of 10 "los".  Dan blijft hij het meestal doen totdat ik ergens stil kom te staan (stoplicht/file) en dan herhaalt het zich weer.

Conclusie is volgens mij dat de meter zelf niet kapot is, en het dus ergens in een slechte verbinding zit.

Kan ik uit het bovenstaande concluderen dat de fout dus niet in de zekeringskast kan zitten (immers: Ghibli GT)?

Voor het demonteren van het dashboard en snelheidsmeter heb ik reeds een "handleiding" gehaald van Enrico's site.

Iemand enig idee hoe de verbinding van kabel met bak te bereiken is (vanuit binnenin of moet de auto op de brug), hoe het eruit ziet (kabel, kleur, dikte) en wat ik dan moet doen losdraaien/trekken/etc.?

Alvast dank,
Danny

Ja, de snelheidsmeter wordt "gevoed"uit de sensor die op de transmissie zit. De stekker daarvan zit onder het hitteschild en is met enige moeite los te nemen. De verbindingsdraad loopt dan de wagen in onder de rechterachterzetel tot de connector op de tunnelbak en vandaar naar de snelheidsmeter. Elk stekkertje kan in principe een te hoge weerstand hebben en storing veroorzaken. Er zijn er dus drie die nagekeken moeten worden voordat tot iets drastisch moet worden overgegaan (bij de sensor, op de tunnelbak en aan de snelheidsmeter) Verder zitten er in de meter zelf nog twee of drie stekkertjes, maar dat vergt het uit elkaar halen van de meter. Daarnaast bestaat er nog kans op draadbreuk en doorgebrande electronica. Draadbreuk is nog wel zonder dat het duur wordt te controleren (nieuwe draad trekken), de electronica wordt wat moeilijker. Er kan meer kapot zijn dan hetgeen zwart is verkoold. In een van de volgende nummers van Tricolore zal dit verhaal nog eens met foto's worden beschreven. Tot dan: succes!

Maserati Teun
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #9 on: April 06, 2005, 20:02:20 »

Ik hoorde anders.....(over een V8 evoluzione om precies te zijn!)

De snelheidsmeter van de QP V8 Evo doet soms weldegelijk raar. Bij mij gebeurt het dat de snelheidsmeter en toerenteller soms spontaan omhoog schieten om daarna gelijk weer terug te vallen. Kwestie van een paar seconden.

Ik heb er meer leren leven.

lucie001
Full Member

View Profile
« Reply #10 on: April 06, 2005, 21:39:30 »

Goed, nog een paar aanwijzingen:
De snelheidsmeter en de kilometerteller zijn gekoppeld. Als de km teller het nog doet, is de electronica nog functioneel.  Dan kan de luchtspleet tussen door het gelijkstroommotortje aangedreven imagnetische schijf en de aluminium meegenomen schijf te groot zijn geworden. Opnieuw stellen is dan het parool. Als de km teller het ook niet doet, is de electonica toe aan een nader onderzoek.
NB: Waarschijnlijk is de electronica op het printplaatje bovenop de meter niet bestand tegen het losnemen van de accu aansluitingen met draaiende motor (of, wat hetzelfde effect oplevert, als die loszit(ten), kontroleren dus).

mill
Guest
« Reply #11 on: April 19, 2005, 06:29:40 »

Hoi iedereen,

Mijn snelheidsmeter heeft ook van die kuren gehad, wel werken dan weer stuiteren om vervolgens er helemaal mee te stoppen, zacht tikje tegen het dashboard en hij doet het weer.
Mijn remedie was het dashboard er uit, klok uit het dashboard halen en de 3 draadjes doe naar de actuator van de teller gaan opnieuw solderen. Verder ook nog 2 verbindingen van de print naar het teller gedeelte opnieuw gesoldeerd (hiermee zit de print ook vast in de teller).
Hierna werkte bij mij weer alles een nieuwe.

Groetjes Robin a.k.a. Mill
« Last Edit: April 19, 2005, 07:21:58 by mill » Logged
Patrick
Sr. Member

View Profile
« Reply #12 on: April 28, 2005, 08:12:36 »

O.A. als we dan toch lekker bezig zijn:

Als een km-teller gaat dansen. Dan is het dat de unit geen goede aarde meer heeft. En als je dan de hele dashbord unit los haalt zit er aan de linker kant op het casie een boutje met moer en daar 3 geweildige draden er op. even los maken en schoon maken vast maken en opgelost! :]

Groeten,

Patrick

Er zijn geen problemen, alleen maar uitdagingen.
There are no problems, only challenges. (Marzec)
Danny
Sr. Member

View Profile
« Reply #13 on: August 06, 2005, 13:14:50 »

Een tijdje geleden alweer heb ik het dashboard kastje van de Ghibli losgehaald, maar no way dat ik het stekkertje van de snelheidsmeter kon loskrijgen.  Heeft iemand hier nog een tip voor?  Ik voelde me wel een enorme knurft: ben ik eindelijk zover dat ik denk zelf best handig te zijn, krijg ik een simpel stekkertje niet eens los.  Ik wilde ook niet echt veel kracht gebruiken omdat ik bang was dat er iets zou afbreken.  Bijkomende moeilijkheid is dat je in een gigantische k****-positie zit te werken.

Lucie, als ik mijn achterbank demonteer, wordt het dan vanzelf duidelijk welk stekkertje op de tunnelbak ik moet reinigen?

Tips zijn meer dan welkom!

Alvast dank,
Danny

wouter
Sr. Member

2x een fohn is voor mij geweun

View Profile
« Reply #14 on: August 08, 2005, 08:37:47 »

Danny, die tip van "MILL" heeft mij perfect geholpen....
Misschien toch maar eens proberen? (draadjes solderen
Is ook inderdaad Italiaanse ...constructie!)

Gr.

Wouter
jgkort
Guest
« Reply #15 on: September 14, 2005, 15:13:40 »

Beste Pooh,

Een enorm goedkope tip: het knopje waarmee je de dagteller op 0 zet indrukken en vanonder je duimnagel weer omhoog laten tikken. Het resetten lijkt vaak te werken om de naald (tijdelijk) weer tot leven te wekken, het omhoog laten tikken van het knopje werkt vrij goed om een vastzittende dagteller weer in beweging te brengen. Ik heb zelf vooral last van een vastzittende dagteller als de "grote" teller er een hondertal of duizendtal kilometers op heeft zitten.

Zoals gezegd, dit is een enorm goedkope tip en ik vrees dan ook dat oplossingen die geld kosten van permanenter aard zijn (voor zover een oplossing in een Maserati-zkeringenkast permanent kan zijn natuurlijk...)

M.vr.gr. Gijs Kort
Luuk
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #16 on: September 14, 2005, 16:23:28 »

Vandaag de 222 weer eens uit de mottenallen gehaald. Er zit een nieuwe koppeling in. Dat heeft een prettig gevolg gehad voor mijn snelheidsmeter: die doet het weer. Doordat het stekkertje op de bak natuurlijk los is geweest.
Verder deden toen ik weg reed de stadslichten en twee van de 4 achterlichten het niet meer, maar toen ik terugkwam deed alles het weer. Ziedaar het wonderbaarlijke zelfherstellende vermogen van een Maserati.
Ik houd van het ding  Grin

106gti
Guest
« Reply #17 on: October 31, 2005, 11:57:51 »

Ik heb ook zo'n zelfherstellende. Als ik weg rij doet me licht het niet, na 100 meter gaat alles branden.
charlie
Guest
« Reply #18 on: November 04, 2005, 14:31:03 »

dan kun je erop wachten dat  op een gegeven ogenblik je hele boordsysteem zonder prik zit  want dan is de soldering in de zekeringkast er helemaal uitgefikt. remedie: uitmekaar halen en goed doorsolderen....
106gti
Guest
« Reply #19 on: November 04, 2005, 18:26:05 »

Euvel gevonden, slecht kontakt van de lamp zelf Grin
charlie
Guest
« Reply #20 on: November 06, 2005, 17:52:14 »

misschien het rechter dimlicht? heb ik ook last van , op de een of andere manier gaan de lampjes aan die kant iedere keer stuk. als ze onder spanning een tikje krijgen smelt het draadje weer even vast en brand de lamp weer waarna deze na afkoeling weer net zo stuk is als daarvoor Angry
masermike1
Sr. Member

View Profile
« Reply #21 on: November 06, 2005, 19:36:02 »

Ik had problemen met mijn verlichting aan de achterkant. Ik heb de achterlichten eraf geschroefd, alle contactpunten schoon gedremeld, probleem opgelost.

gr Mike

Op de 8ste dag maakte god een Maserati en pas toen was het paradijs af.
qp
Guest
« Reply #22 on: November 07, 2005, 22:51:51 »

Ik zag in de jaren 70 eens een rapportage over een man die als hobbie had kapotte gloeilampen te repareren door ze onder 220 heen en weer te draaien. In de meeste gevallen vielen de draatjes tegen elkaar aan en smolten vast, waarna de lamp weer enige tijd meeging. Wellicht is dit een aardig tijdverdrijf voor biturbo-bezitters die de kosten voor een set nieuwe lampjes voor zich uit willen schuiven....

Igino
Luuk
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #23 on: November 08, 2005, 09:17:51 »

Jaaah.. dat programma herinner ik me ook.. een compleet geschifte leipo met tijd en electriciteit te veel.... Grin
Showroom was dat programma geloof ik... de voorloper van "de stoel".

Back ontopic: ik weet inmiddels preies waar ik moet slaan... Martin kwam eens mopperend naar me toe dat het eeuwige rechterachterlicht het niet deed, en stond te rammen op alle plekken rond het achterlicht, behalve het goede... Een klein tikje "met gevoel" van het baasje zelf 12 cm vanaf de hoek op de rechterflank, en hoepla hij ging weer aan.
Kosten reparatie: nihil. Blik van Martin: onbetaalbaar.
(btw. ik ben me er van bewust dat dit puuuuuur toeval was, maar desalniettemin wel een heerlijk moment)

106gti
Guest
« Reply #24 on: November 08, 2005, 11:58:33 »

Als mijn auto op contact staat, hoor ik om de 15 sec. een motortje brommen ofzo. Wasda?
michele
Sr. Member

Chicane Magazine 5 ligt nu in de winkel!!!!

View Profile
« Reply #25 on: November 08, 2005, 12:42:24 »

... Een klein tikje "met gevoel" van het baasje zelf 12 cm vanaf de hoek op de rechterflank, en hoepla hij ging weer aan.
Kosten reparatie: nihil. Blik van Martin: onbetaalbaar.

En voor de rest: Mastercard Grin Grin Grin

Michiel (2.24V)

Choose life, choose Maserati!
www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Luuk
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #26 on: November 08, 2005, 12:46:22 »

Als mijn auto op contact staat, hoor ik om de 15 sec. een motortje brommen ofzo. Wasda?

Als het een V6 motortje is, dan heb je een probleem.  Grin
Ik denk dat het de benzinepomp is...

wietze
Full Member

View Profile
« Reply #27 on: November 08, 2005, 13:30:12 »

Nee hoor dat is niet de benzinepomp. Dat is het vacuum pompje dat zorgt voor werking van de knoppenwinkel van de airco en het ventilatie systeem. Dat geheel werkt op lucht. Wanneer het pompje inderdaad ieder 15 seconden aanslaat vrees ik dat niet alle slangetjes is tip top conditie zijn. Even nalopen vanaf het pompje wil nog wel eens helpen. Wanneer recent een accu is vervangen wil het nog wel eens gebeuren dat het slangetje onder de accu zit geklemd zit of in een wat minder gelukkige hoek terecht is gekomen. Is dat niet het geval dan rest slechts het vanaf de pomp teruglopen.

succes Wietze
106gti
Guest
« Reply #28 on: November 08, 2005, 13:58:26 »

Klinkt inderdaad als een compressortje, waar ongeveer zit dat pompje?
wouter
Sr. Member

2x een fohn is voor mij geweun

View Profile
« Reply #29 on: November 09, 2005, 08:08:09 »

Rechtsvoorin achter de bumperttttttt

Wouter
masermike1
Sr. Member

View Profile
« Reply #30 on: January 07, 2006, 17:11:16 »

Hoi allemaal,

Nou had ik de laatste weken al erg last van de snelheidmeter/toerenteller, maar zojuist ging alles op 0. Geen verlichting meer ( koplampen ) richtingaanwijzer. Laatste tijd ook al weleens dat de remlichten niets deden en na een tijdje deden ze het weer wel. Ik denk dat ik de zekeringenkast maareens moet laten vervangen, tenzij 1 van jullie een andere/betere suggestie heeft.

mvg Mike

Danny
Sr. Member

View Profile
« Reply #31 on: January 18, 2006, 16:55:17 »

Slechts ter informatie (en voor de statistieken): heb mijn Gieblie as we speak bij Jorrit staan met o.a. een heeeel af en toe functionerende kilometerteller/snelheidsmeter. 

Nadat ik zelf al eens had gecontroleerd of het met een slechte connectie in het klokken-cluster te maken kon hebben, blijkt het toch de speedsensor te zijn op de bak die kapot was.

masermike1
Sr. Member

View Profile
« Reply #32 on: February 21, 2006, 17:47:20 »

Afgelopen weekend een paar 100 km's gereden. Ik ben blij met de zekeringenkast revisie die ik heb laten doen. Alles werkt ! Behalve dat de snelheidsmeter en toerental meter opnieuw geeikt moeten worden.
Maar geen vallende naalden bij optrekken, geen uitval van verlichting of remlichten.
Ik heb een perfect functionerende Maserati, nou nog de kleine roestplekjes aanpakken. Vertel ik wel eerlijk bij dat aanschaf + ( preventief ) onderhoud me al 12.000 euro hebben gekost.

Mvg Mike

106gti
Guest
« Reply #33 on: February 21, 2006, 18:50:12 »

Hier ook een perfecte Maser, heb hem nu 5 maand en de Maser is tot nu toe betrouwbaarder dan mijn Peugeot 106gti, die ik notabene nieuw had gekocht. "No Pom Pom"
forza1997
Guest
« Reply #34 on: March 02, 2006, 20:36:29 »

Zoals ook in een andere post hier vermeld, ik had wat 'minor issues' met mijn zekeringenkast (er kwam geen voeding meer op te staan) maar dat is opgelost.

Het is wel een pokkeklus zonder goed electrisch schema. Ik heb wel zo'n handboek maar heeft iemand hier een echt schema van een 222SE (of 222/224/228)?

Zoja ik heb veel interesse in een kopietje!

Karel
Joltcan
Guest
« Reply #35 on: March 02, 2006, 21:12:29 »

Misschien moeten we de wijzers zo laten, maar de tellerplaten aanpassen?
http://www.carpartstuning.nl/Maserati.htm
Gaius
Full Member

View Profile
« Reply #36 on: August 02, 2006, 20:44:07 »

Geen idee of het met de zekeringkast te maken heeft maar het lijkt in ieder geval een electronisch probleem en ziet er als volgt uit:

- dashbord/knipperlichten functioneren niet
- airco / dimlicht functioneert wel
- motor lijkt iets minder goed te lopen wat ik onlangs ook had agv een slechte/kapotte dynamo en er helaas ook een keer door stil kwam te staan, echter nog geen 2 weken geleden is deze vervangen voor een gereviseerd exemplaar.

Geen id of de zekeringkast is doorgesoldeerd. Weet nl niet wat dat is. Maar heb de boel eens losgetrokken en weer vastgemaakt zonder resultaat volgens mij want de motor liep nog niet zo lekker als normaal en het dashbord deed het nog steeds niet.

Welk opties heb ik nog zodat ik op weg naar mijn werk niet stil kom te staan
morgenochtend??

Het is overigens een Ghibli II uit '94

Bij twee keer stil staan binnen 11.000 km en/of 4 maanden gaat voor mij de lol van het rijden in een Maser ook snel over. Een auto moet nl wel gewoon rijden.

Ciao

Het schijnt nu allemaal weer te werken. Hoe??
Nogmaals alle stekkers losgetrokken van de zekeringskast en op nieuw vastgemaakt. hetzelfde gedaan bij alle relais en stekkers die ik onder de motorkap kon vinden. Daarna de sleutel omgedraaid en ruitenwissers begonnen te zwaaien (erg handig met dit weer) knipperlichten knipperden weer vriendelijk en alle lampjes op het dashboard branden weer volop. Er brande ook nog een bijzonder lampje en dat was het lampje van de benzinemeter. Tank waarschijnlijk bijna leeg. Tsja en dan rijdt ook een Maser niet meer. Door het uitgevallen dashboard wist ik niet zeker waar ik aan toe was, maar dacht dat er nog voldoende V-power in zat om op en neer te kunnen rijden naar het werk. Niet dus. Gelukkig woon ik enkele honderden meters van een tankstation dus dat komt morgenochtend wel goed. Rest er nog een vraag.

Wat moet ik doen voor doorsolderen?Huh Heb gewoon een linker en rechterhand, waarmee ik best wat klussen heb opgelost, maar meestal heb ik er dan vooraf een keer naar kunnen lijken of over kunnen lezen, dus als iemand het zou willen toelichten graag.

Als ik morgen dus niet stil sta blijf ik voorlopig blij met de Maser ;-).
« Last Edit: August 02, 2006, 21:15:33 by Gaius » Logged
michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #37 on: August 03, 2006, 07:45:03 »

Vacuumpompje achter de bumper??

Ik heb er nog een liggen voor de liefhebber...

Michiel (2.24V met panne en nog wat onderdelen van zijn vorige Maserati)
« Last Edit: August 04, 2006, 12:44:17 by michele » Logged

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
vidart3d
Guest
« Reply #38 on: August 03, 2006, 11:15:55 »

Kijk eens hier:

http://www.maserati-biturbo.ch/frameseite.asp?Start=sicherungskasten
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 -
18 juli 2007

Sr. Member

430 + Ghibli

View Profile WWW
« Reply #39 on: April 16, 2007, 20:38:52 »

Doorsolderen van de zekeringkast heb ik vandaag ik actie gezien.
Je moet goed kunnen solderen en je moet de juiste apparatuur hebben.
Ik kan prima solderen (ook printplaatjes ed) maar dit niet.
Als je de zaak te warm maakt verkloot je de folie met de printbanen erop en kun je het hele ding weggooien.
Maar het zijn best behoorlijk grote soldeerpunten dus je hebt best wat lokale warmte nodig om degelijke verbindingen te leggen.
Je moet de oude tin verwijderen met een zuigapparaat, want oude tin kun je niet hersolderen (dat wist ik al maar ik heb niet zo'n zuig apparaat)

De hele operatie (ik heb zelf uitgebouwd en ingebouwd) heeft me 1 uurloon van de specialist gekost. Daar ga ik zelf niet voor aan de slag met m'n praxis soldeerboutje.

Mijn zekeringskast was behoorlijk gaar.
En ik had maar nauwelijks merkbare problemen.
Meest opvallende vond ik dat de auto daarna veel "smoother" loopt.
Is me uitgelegd dat dat komt doordat allerlei sensoren door de hogere overgangsweerstanden in de bedrading via de zekeringkast niet meer lekker werken. En het motormanagement systeem reageert daar dus op. Mooi verhaal maar dat het zoveel scheelt had ik nooit verwacht (want hij liep al heel lekker).
Wel jammer dat dat rauwe er nu vanaf is. Had wel wat.

Joltcan
Guest
« Reply #40 on: June 03, 2007, 12:53:39 »

Meest opvallende vond ik dat de auto daarna veel "smoother" loopt.
Wel jammer dat dat rauwe er nu vanaf is. Had wel wat.

Bij mij klinkt hij rauw. Waarom laat je de kast echter solderen. Is een nieuwe niet voordeliger?
mill
Guest
« Reply #41 on: June 03, 2007, 18:16:15 »

Ik heb er net ook een nieuwe zekeringkast in laten zetten (die van mij viel bijna uitelkaar en een benzine verbruik van ongeveer 1 op 4) en die gaat dacht ik ongeveer 300 euro kosten. Wel merk ik dat hij nu een stuk zuiniger is geworden.

Groet Mill a.k.a. Robin
catscit
12 november 1975 -
18 juli 2007

Sr. Member

430 + Ghibli

View Profile WWW
« Reply #42 on: June 03, 2007, 19:58:56 »

mijne solderen was aanmerkelijk goedkoper als die van robin en ik reed binnen 2 uur weer. MEt name dat laatste was doorslag gevend en ik heb vertrouwen in het uigevoerde werk.
En een nieuwe is niet eenvoudig te vinden!

Ard 420
Sr. Member

My other car is a Maserati! ;p

View Profile
« Reply #43 on: June 07, 2007, 15:45:30 »

Ik ben tijdens mijn rit naar de RDW in Waddinxveen ook een paar dingen tegengekomen die hier verband mee lijken te hebben:

Alles werkt op zich, maar volgens mij zijn de snelheids- en toerental-meters en de tellers wat te enthousiast en de meters 'zakken' wat langzaam. De snelneidsmeter geeft volgens mij ongeveer 10km/h te veel aan, vooral bij lagere snelheden. Ook de toerenteller geeft naar mijn gevoel ongeveer 1000tpm te veel aan. Als de motor warm is geeft hij stationair bijna 2000tpm aan en bij een snelheid van 110km/h in zn 5 al snel 3500tpm. De km- en dagtellers lopen prima mee, maar dus ook icm de snelheidsmeter net iets te hard op.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of ben ik hier nog mee gezegend en kan ik het maar beter zo laten!?  Grin

Verder merkte ik nog dat de koelwater temperatuurmeter vrij langzaam op gang komt en bij niet al te veel rijwind halverwege blijft hangen, maar op de snelweg ging hij snel weer omlaag richting 50gr. Is dat de thermostaat, of een sensor? De kachel was trouwens ook niet warm te stoken.

1986 Maserati 420 Biturbo
1989 Alfa Romeo 164 Twin Spark
catscit
12 november 1975 -
18 juli 2007

Sr. Member

430 + Ghibli

View Profile WWW
« Reply #44 on: June 07, 2007, 15:46:13 »

klinkt als thermostaat.

michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #45 on: June 09, 2007, 11:48:01 »

Alles werkt op zich, maar volgens mij zijn de snelheids- en toerental-meters en de tellers wat te enthousiast en de meters 'zakken' wat langzaam. De snelneidsmeter geeft volgens mij ongeveer 10km/h te veel aan, vooral bij lagere snelheden. Ook de toerenteller geeft naar mijn gevoel ongeveer 1000tpm te veel aan. Als de motor warm is geeft hij stationair bijna 2000tpm aan en bij een snelheid van 110km/h in zn 5 al snel 3500tpm. De km- en dagtellers lopen prima mee, maar dus ook icm de snelheidsmeter net iets te hard op.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of ben ik hier nog mee gezegend en kan ik het maar beter zo laten!?  Grin

Mijn snelheidsmeter geeft proportioneel te weinig aan (bij 140Km/u ongeveer 20km te weinig, bij 180km/u ongveeer 30km te weinig), dus wees blij dat die van jou te enthousiast zijn. Is veel goedkoper...

Michiel (2.24v)

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Tridente
Sr. Member

Ton '93 Ghibli

View Profile
« Reply #46 on: June 09, 2007, 12:07:56 »

Ik ben tijdens mijn rit naar de RDW in Waddinxveen ook een paar dingen tegengekomen die hier verband mee lijken te hebben:

Verder merkte ik nog dat de koelwater temperatuurmeter vrij langzaam op gang komt en bij niet al te veel rijwind halverwege blijft hangen, maar op de snelweg ging hij snel weer omlaag richting 50gr. Is dat de thermostaat, of een sensor? De kachel was trouwens ook niet warm te stoken.

Is inderdaad thermostaat, de mijne bleef op 70 graden hangen; Dealer heeft er toen een andere ingezet, gaat nu keurig naar 90 graden.

10 km/h teveel is normaal; met een iets hogere bandenmaat achter is het natuurlijk snel opgelost, maar dat moet je dan maar willen.
Die 2000 toeren stationair heb ik ook wel eens, vooral na een periode flink blazen. De wijzer danst ook vaak bij stationair toerental. Is ergens een slecht contact, maar ik kan je niet zeggen waar.

Ghibli! Fast as the Wind!
Ard 420
Sr. Member

View Profile
« Reply #47 on: June 09, 2007, 17:44:47 »

Ik zal eens kijken of ik een thermostaat heb liggen of er anders eens een zoeken en hem vervangen. Maar eerst eens een goede lasser zien te vinden voor het subframe.

@ Tridente: Er zitten nu 195/60/14 banden onder, ik heb net nieuwe 205/60/14 banden gekocht die ik om de originele velgen zal leggen, misschien dat dat nog iets uitmaakt.

@ Michiel: Wat dat betreft is het idd wel gunstig. Met mn Thema heb ik (net als jij) het omgekeerde, maar daar rijd ik dagelijks in dus daar trap ik niet in!  Wink Maar bij 'switchen' tussen de twee wordt het wel opletten.

Tridente
Sr. Member

Ton '93 Ghibli

View Profile
« Reply #48 on: June 09, 2007, 19:45:26 »

Die hogere banden dat scheelt dus 6 mm op (117 + 175 = 292mm), dus zo'n 2%; niet echt veel natuurlijk maar het helpt een beetje.

Ghibli! Fast as the Wind!
Joltcan
Guest
« Reply #49 on: June 09, 2007, 22:12:48 »

Die hogere banden dat scheelt dus 6 mm op (117 + 175 = 292mm), dus zo'n 2%; niet echt veel natuurlijk maar het helpt een beetje.

Met nieuwe banden haal ik de drempels hier in de buurt net aan. Na 5000 km al niet meer. Die kleine procentjes schelen dus wel degelijk heel veel in het gebruik.
Ard 420
Sr. Member

View Profile
« Reply #50 on: June 10, 2007, 11:19:15 »

Mijn 420 staat zo hoog op zn poten dat ik daar niet snel problemen mee zal hebben. En hij is een stuk stuggen dan bijvoorbeeld mijn Thema en zakt dus ook nog eens veel minder door zn poten. Op zich prima voor in de stad dus...!  Grin

deltabelg
Full Member

View Profile WWW
« Reply #51 on: November 26, 2007, 19:01:30 »

onze snelheidsmeter deed het ook maar af en toe

ik geloof dat ze een sensor op de bak of achtebrug hebben veranderd

ik weet dat het iets anders is op de Gt versie want ze hadden eerst een verkeerd onderdeel...

www.forza-italia.be Ghibli GT 2.8
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #52 on: May 14, 2008, 22:55:42 »

Het blijft toch een bijzonder fenomeen.

Als ik een defecte zekering heb (van de toeter)

Dan werkt de toeter dus niet en de stoelbediening ook niet.
Dat is mooi want die zekering zou dat idd moeten voorkomen als die stuk is.,

echter als ik nu de claxon gebruik gaat mijn binnenverlichting aan
als ik de stoelbediening gebruik gaat de binnen verlichting aan
Als ik hard rem... juist de binnenverlichting gaat aan.
Als ik mijn deur open, Binnen verlichting gaat NIET aan.

Gelukkig is dat alles met een nieuwe zekering alweer te verhelpen
Vince
Guest
« Reply #53 on: May 15, 2008, 20:57:07 »

Whoehahaha!

Eh. Sorry...  Roll Eyes
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati

View Profile WWW
« Reply #54 on: May 16, 2008, 20:39:56 »

Het blijft toch een bijzonder fenomeen.

Als ik een defecte zekering heb (van de toeter)

Dan werkt de toeter dus niet en de stoelbediening ook niet.
Dat is mooi want die zekering zou dat idd moeten voorkomen als die stuk is.,

echter als ik nu de claxon gebruik gaat mijn binnenverlichting aan
als ik de stoelbediening gebruik gaat de binnen verlichting aan
Als ik hard rem... juist de binnenverlichting gaat aan.
Als ik mijn deur open, Binnen verlichting gaat NIET aan.

Gelukkig is dat alles met een nieuwe zekering alweer te verhelpen

Ja dat had ik nou ook met die auto en daarom verkocht ik hem aan jou.....(heheheheheh)

de groeten tot de 29ste, ik neem wel een paar zekeringen extra voor je mee!

Jeroen

The volume of a pizza with radius z and height a is  pi * z * z * a
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #55 on: May 16, 2008, 21:38:11 »

...

Ja dat had ik nou ook met die auto en daarom verkocht ik hem aan jou.....(heheheheheh)

"No Pom Pom"

toch ben ik blij ermee 
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati

View Profile WWW
« Reply #56 on: May 17, 2008, 10:31:45 »

Tis de mooiste 424 van Nederland, (op die van mij na dan natuurlijk)

B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #57 on: May 17, 2008, 20:23:56 »

MET logo achterop

En hoe langer ik hem heb, hoe mooier die word
peterm
Sr. Member

View Profile
« Reply #58 on: May 17, 2008, 23:46:24 »

.... zo mag ik het horen. Ik mis `em nog steeds, een beetje... Undecided Grin Grin
ojeepuss
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #59 on: November 10, 2008, 17:10:01 »

Heej

ik ben nieuw in de maserati wereld en heb er ook 1 gekocht een 424 uit 1991
maar het probleem is de zekeringkast waar kan ik deze kopen?
ik kan op google vrij weinig vinden

bedankt
Martijn
GHIBLI92
Guest
« Reply #60 on: November 10, 2008, 17:14:23 »

heb er nog wel 1tje leggen
ojeepuss
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #61 on: November 10, 2008, 17:24:57 »

is die zeker goed en wat moet dat ding kosten ??
GHIBLI92
Guest
« Reply #62 on: November 11, 2008, 21:12:42 »

slechte dag gehad of zo??
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati

View Profile WWW
« Reply #63 on: November 11, 2008, 21:20:44 »

Integendeel moest even helder zijn, je kan me altijd wat vragen!

Vince
Guest
« Reply #64 on: November 11, 2008, 21:24:05 »

Ik begrijp Jeroen's standpunt wel. Het kwam een beetje fel over, dat wel.
GHIBLI92
Guest
« Reply #65 on: November 11, 2008, 21:24:38 »

ik voelde me een beetje aangesproken,omdat ik een zekeringkast had weg gegeven,valt namelijk onder handelaar volgens jou??
Vince
Guest
« Reply #66 on: November 11, 2008, 21:26:21 »

Iemand die dingen weggeeft is geen handelaar lijkt me...

Je hebt toevallig niet een koplamp voor een Ghibli liggen he?  Undecided
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati

View Profile WWW
« Reply #67 on: November 11, 2008, 21:30:40 »

eeeh de mensen die me kennen weten wat ze aan me hebben en ik ben heel vrijgevig met het versturen/emailen/ pdfen /inpakken/branden etc van allerhande info.

Maar soms denk ik wel: wat zit er nu voor mij aan...en ik draag de MCH een warm hard toe dus eigenlijk stel ik: ik geef alleen info af aan leden....of als ik je verschrikkelijk mag..

Jeroen

oh ja ik heb nog wat nodig: het makeup spiegeltje 318153003 iemand een nieuwe liggen???
Ik had een nieuwe en die brak heel snel af nadat iemand de zonneklep omhoogklapte!

michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #68 on: November 11, 2008, 23:08:53 »

Ik had een splinternieuw spiegeltje via Franco omdat de mijne afgebroken was. Heb het twee jaar in de armsteun laten liggen en dacht laatst bij het terugplakken van de binnenspiegel "kom, laat ik ook de make-up spiegel maar eens wisselen". Ik pak het spiegeltje, kijk even hoe het bevestigd moet worden, pak het beet aan de lamp en zie spontaan de spiegel van zijn pootje scheuren door zijn eigen gewicht. Lips Sealed Lips Sealed Mijn spiksplinternieuwe spiegel begeeft het dus al voor ik 'm op zijn plaats kon schroeven!!!  Angry Snap ook wel waarom, want als je kijkt naar het plastic pootje van 1,5 bij 1 mm dikte is dat vragen om problemen... Cry Maar goed da's de charme van het merk zullen we maar zeggen...

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Maserati Teun
Sr. Member

View Profile WWW
« Reply #69 on: November 11, 2008, 23:22:58 »

Ik had een splinternieuw spiegeltje via Franco omdat de mijne afgebroken was. Heb het twee jaar in de armsteun laten liggen en dacht laatst bij het terugplakken van de binnenspiegel "kom, laat ik ook de make-up spiegel maar eens wisselen". Ik pak het spiegeltje, kijk even hoe het bevestigd moet worden, pak het beet aan de lamp en zie spontaan de spiegel van zijn pootje scheuren door zijn eigen gewicht. Lips Sealed Lips Sealed Mijn spiksplinternieuwe spiegel begeeft het dus al voor ik 'm op zijn plaats kon schroeven!!!  Angry Snap ook wel waarom, want als je kijkt naar het plastic pootje van 1,5 bij 1 mm dikte is dat vragen om problemen... Cry Maar goed da's de charme van het merk zullen we maar zeggen...

Vrouwlief zal dat niet leuk gevonden hebben.

Ik weet van Conrad dat die spiegeltjes heel erg teer zijn. Eigenlijk moet je ze niet gebruiken, dan heb je er het langste plezier van. Roll Eyes Roll Eyes

B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #70 on: November 11, 2008, 23:48:24 »

eeeh de mensen die me kennen weten wat ze aan me hebben en ik ben heel vrijgevig met het versturen/emailen/ pdfen /inpakken/branden etc van allerhande info.
Remsensor? Roll Eyes
Vince
Guest
« Reply #71 on: November 12, 2008, 10:22:21 »

Jeroen moet zich dus voortaan thuis opmaken...  Undecided
Kodjo
Full Member

View Profile
« Reply #72 on: November 12, 2008, 16:35:26 »

Remsensor? Roll Eyes

Elektrisch schema  Wink
V8
Sr. Member

View Profile
« Reply #73 on: November 12, 2008, 21:39:31 »

Mijn spiksplinternieuwe spiegel begeeft het dus al voor ik 'm op zijn plaats kon schroeven

Ik heb ooit een proefrit in een Merak gemaakt, met de eigenaar er naast, en toen ik de binnenspiegel goed wilde zetten had ik hem plotseling in mijn hand.

Dat was geen goede beurt.... Wink

Het werd niet beter toen ik daarna aanremde voor een bocht en te weinig rekening hield met de Citroën remmen, ..... we schoten bij wijze van spreken bijna door de voorruit.   

De eigenaar was niet blij.... en ik heb hem ook niet blij kunnen maken, want de auto was mooi, maar ik heb hem niet gekocht.
Corr
Sr. Member

View Profile
« Reply #74 on: November 12, 2008, 21:46:04 »

Jeroen...

Even opvoedkundig gesproken???

Pot...ketel...zwart...

Toegegeven: het berichtje was misschien niet het meest subtiele maar ik vindt jou reactie ronduit onbeschoft en zwaar overtrokken.

Op deze manier zul je vast veel mensen motiveren om lid te worden van de MCH  Roll Eyes

EDIT: Opmerking verwijderd. Graag respect voor andere forummers. Dit soort opmerkingen passen hier niet. Teun
« Last Edit: November 12, 2008, 22:25:26 by Maserati Teun » Logged
V8
Sr. Member

View Profile
« Reply #75 on: November 12, 2008, 22:29:13 »

Ron, wat ga je doen als je geen Maserati's meer als klant hebt?
Sander
Administrator
Full Member

View Profile
« Reply #76 on: November 12, 2008, 22:39:39 »

Dit topic is opgeschoond.

Mensen, hou het alsjeblieft on-topic. Op deze manier communiceren via het forum heeft geen enkele zin, bovendien gaat helaas de algemene sfeer ook hiervan ten koste. Dus, hou het vriendelijk naar elkaar...
PooH
Full Member

View Profile
« Reply #77 on: June 23, 2009, 13:28:32 »

As usual is er weer eens iets mis met de electronica. Vandaag doet mijn 2.24v helemaal niks meer, gaat niet op contact, passagiersdeur gaat niet eens meer mee van slot, oftewel er staat helemaal nergens stroom meer op.

Ik heb dit 1 keer eerder gehad en toen ik even aan het zekeringsblokje achteraan bij de passagierskant onder de motorkap zat loste het zich op. Maar wat er toen precies weer contact maakte ben ik niet achter gekomen. Enig idee welke van het rijtje zekeringsblokken er voor kan zorgen dat echt alles uit is? Alle draadjes lijken er nog in te zitten.

Gelukkig is het lekker weer, dan maar op de fiets Wink
PooH
Full Member

View Profile
« Reply #78 on: June 24, 2009, 19:34:02 »

figures, 1 dag lekker in het zonnetje gestaan en hij heeft zichzelf gewoon weer gerepareerd... dan maar alle kabeltjes schoonmaken en opnieuw vastzetten.... zucht...
boomerang
Guest
« Reply #79 on: June 24, 2009, 22:04:59 »

figures, 1 dag lekker in het zonnetje gestaan en hij heeft zichzelf gewoon weer gerepareerd... dan maar alle kabeltjes schoonmaken en opnieuw vastzetten.... zucht...

Vocht is een grote vijand van onze auto's.
Vooral omdat ze veel vaker stil staan dan gewone gebruiks-auto's, gaat het oxideren van kontacten veel sneller.
Een goede kontactspray kan wat tegengas geven, maar waar stop je....
Mijn auto staat in een afgesloten garage met een ventilator aan de ene kant van de auto en een  luchtontvochtiger aan de andere kant...........op max.
Iedere twee dagen een paar liter vocht in de opvangbak.
Of het helpt weet ik niet, maar ik heb bv. een suspension error al heel lang niet meer gezien.
Over de hogere energiefactuur zullen we het maar niet hebben.
mecano
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #80 on: June 24, 2009, 22:12:45 »

dan maar voor 'straf' er meer meegaan rijden zou ik zeggen. Grin

jan
Vince
Guest
« Reply #81 on: June 24, 2009, 22:14:56 »

Boomy is wel een beetje raar...
Dutchy
Guest
« Reply #82 on: June 24, 2009, 22:16:44 »

Boomerang vergist zich .. het zijn zijn cubaanse sigaren die op temperatuur en de juiste luchtvochtigheid staan.

Wij hebben ook ventilatie in de garage maar een lucht ontvochtiger??
boomerang
Guest
« Reply #83 on: June 24, 2009, 22:22:23 »

Boomerang vergist zich niet en is idd een beetje raar.
Maar van 1 liter water per dag schrik ik toch wel een beetje.
Maar de lucht is nu wel zó droog, dat ik een flesje bronwater paraat heb als ik de auto ga starten.....
Vince
Guest
« Reply #84 on: June 24, 2009, 22:24:24 »

Hoe onttrek jij een liter water per dag uit de lucht inde garage?

Is het geen benzine?
boomerang
Guest
« Reply #85 on: June 24, 2009, 22:26:51 »

Het ''water? " giet ik over de bloempjes.....en die doen het nog steeds.  Cool
Vince
Guest
« Reply #86 on: June 24, 2009, 22:32:16 »

Zijn het echte bloemen?
Dutchy
Guest
« Reply #87 on: June 24, 2009, 22:32:57 »

Tuurlijk vince ze worden nu kunstmatig in leven gehouden.
boomerang
Guest
« Reply #88 on: June 24, 2009, 22:35:03 »

voor de volledigheid:

http://www.sentjens.nl/Airconditioning/DeLonghi/DE220ECO.htm

Natuurlijk ook verkrijgbaar bij.....E te M, koffie staat klaar.
boomerang
Guest
« Reply #89 on: June 24, 2009, 22:36:19 »

Een Maserati rijder houdt niet van nep. Angry
Dutchy
Guest
« Reply #90 on: June 24, 2009, 22:38:46 »

voor de volledigheid:

http://www.sentjens.nl/Airconditioning/DeLonghi/DE220ECO.htm

Natuurlijk ook verkrijgbaar bij.....E te M, koffie staat klaar.

Dus dit is eigenlijk een accesoire die bij de maser hoort... hmm handig Grin
boomerang
Guest
« Reply #91 on: June 24, 2009, 22:43:05 »

Ongeloofelijk eigenlijk, iemand heeft problemen met z'n zekeringkast......en ja hoor we zijn al weer beland bij een luchtontvochtiger.
En tóch eigenlijk niet offtopic!
Vince
Guest
« Reply #92 on: June 25, 2009, 08:26:06 »

Een Maserati rijder houdt niet van nep. Angry

Zie het horlogetopic.
PooH
Full Member

View Profile
« Reply #93 on: June 25, 2009, 12:46:33 »

Mijn auto moet maar gewoon een beetje wennen aan de regen... helaas niet in het bezit van een garage. Wordt weer een rondje stekkertjes schoonmaken en wat extra plastic kapjes plaatsen.

Hoe zitten trouwens de glazen kappen van de mistlampen van een 2.24v vast? Het lijkt gewoon gelijmd, vanochtend lag het glas zomaar voor de auto op de straat, gelukkig nog wel heel.
Vince
Guest
« Reply #94 on: June 25, 2009, 12:51:43 »

Hoe zitten trouwens de glazen kappen van de mistlampen van een 2.24v vast? Het lijkt gewoon gelijmd, vanochtend lag het glas zomaar voor de auto op de straat, gelukkig nog wel heel.

Ik gok op Pritt.  "No Pom Pom"
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #95 on: June 25, 2009, 13:59:51 »

Ik gokte op een soort van kit. maar als ik naar mijn lampjes kijk kan het vanalles zijn
Vince
Guest
« Reply #96 on: June 25, 2009, 14:43:09 »

Als het goed is een soort ruitenkit.

Ik heb laatst zelf het glas van mijn koplamp verwijderd en dat zat met ruitenkit (muur)vast.
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #97 on: June 25, 2009, 15:08:21 »

Wat heb je eigenlijk met die andere lens gedaan?
Vince
Guest
« Reply #98 on: June 25, 2009, 15:12:00 »

Wat heb je eigenlijk met die andere lens gedaan?

Het glas was kapot, dus dat is weg. Maar de rest van het binnenwerk van de donorlamp is nog intact en ligt in de berging.
V8
Sr. Member

View Profile
« Reply #99 on: June 25, 2009, 17:58:56 »

Het kan toch nog "raarder":

boomerang
Guest
« Reply #100 on: June 25, 2009, 18:10:53 »

Heb ik serieus over nagedacht.
Alleen kan ik dan niet zomaar even lekker wat gaan poetsen of sleutelen op een willekeurig moment.
Anders had ie idd veilig in een "Carcoon" gestaan.
Vince
Guest
« Reply #101 on: June 25, 2009, 21:35:51 »

Het kan toch nog "raarder":

Inderdaad. Dat geel is geen gezicht.  "No Pom Pom"
Jeroen van Veldhuizen
Sr. Member

Relax, take a Maserati

View Profile WWW
« Reply #102 on: October 13, 2009, 21:29:17 »

Tis toch niet te geloven;

Een week voor de Schwarzwald rit een nieuwe zekeringskast geplaatst: 4 weken later...
ik rijd van de oprit af: auto zwijgt in alle talen, een beetje rommelen aan de relaiskast en zekeringkast een hoop geknetter en rook....ZEKERINGKAST UITGEBRAND, dus ik had de oude maar beter laten zitten.
Daar zit je dan weer te kijken GVD.

Dealer was wel zo aardig zijn verantwoording te nemen en hop op de trailer en maar weer repareren.
Eerlijk is eerlijk is dit pas de tweede keer in 2,5 jaar dat ik stil sta, maar het gevoel te krijgen dat de auto niet betrouwbaar is, en ook niet te krijgen, geeft chagrijn.

Waardeloos.

J.

Vince
Guest
« Reply #103 on: October 13, 2009, 21:31:45 »

Jeumig...

Sterkte, J.  Undecided
B7142lbs
Sr. Member

View Profile
« Reply #104 on: October 13, 2009, 22:08:24 »

Is het mogelijk om op de een of andere manier een foto te (laten) maken van hoe de zekeringkast er van binnen uit ziet.

het is maar een begin maar als we er zo achter komen waar vaak een zwakke schakel zit....
Kodjo
Full Member

View Profile
« Reply #105 on: October 13, 2009, 22:16:54 »

Ze hebben ook wel iets goed gedaan met die zekeringkast want echt branden doet ie niet (voor zover ik weet) Dan waren de rapen wel heel snel gaar  "No Pom Pom" en geen biturbo meer op de weg.

Ben benieuwd wat de oorzaak nou was. Succes!
qp
Guest
« Reply #106 on: October 14, 2009, 06:32:38 »

het is maar een begin maar als we er zo achter komen waar vaak een zwakke schakel zit....
Grin humor!  Grin
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length