Welcome, Guest. Please login or register.
May 20, 2013, 09:50:51
Home Help Search Login Register
News: Ontvangt u per e-mail een notificatie van een persoonlijk bericht? Hier kunt u dan niet per e-mail op antwoorden.

+  Maserati Club Holland
|-+  Algemeen
| |-+  Klassiekers (Moderator: Sander)
| | |-+  Kyalami en/of Indy
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Kyalami en/of Indy  (Read 1947 times)
sovweeren
Newbie
*

View Profile
« on: September 24, 2010, 16:35:07 »

Beste,

Ik houd van Maserati's, vooral de modellen uit de 70-ies, bij voorkeur die waar wat minder om te doen is cq minder courante modellen. Nu ben ik me wat aan het orienteren op een Kyalami en evt een Indy. Er staan er een handvol te koop in Europa, van 19k tot bijna een ton voor een Kyalami cabrio (?). De Ghilbi's, Bora's etc kosten een g.vermogen.
Zijn er mensen binnen de club die er een bezitten? Zou graag meer horen over 'do's and don'ts' en waar je naar moet kijken.

vriendelijk dank!

Stephan

michele
Sr. Member

Chicane Magazine 5 ligt nu in de winkel!!!!

View Profile
« Reply #1 on: September 24, 2010, 18:14:01 »

Hé, Stefan! welkom back!

Kyalami Cabrio is een afgezaagde 'gewone' en feitelijk dus verpest.
Binnen de club zijn er verschillende mensen met een Kyalami en ook mensen met Indy's. Wat wil je weten? persoonlijk zou ik voor de Kyalami gaan, indrukwekkend ding en zwaar ondergewaardeerd op de markt.

In 2003 heeft wijlen Luuk de Weijer de import van zijn Kyalami beschreven in het clubblad Tricolore. indien gewenst kan ik daar wel een paar pdf-jes van maken.

verder heeft de penningmeester het prototype Kyalami in de garage staan. Wellicht even met hem contact opnemen?

Choose life, choose Maserati!
www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
am330rvg
Sr. Member

View Profile
« Reply #2 on: September 25, 2010, 11:03:26 »

hoewel de Indy een van mijn favoriete maserati's is (vormgeving en interieur) verwacht ik dat de Kyalami om te rijden een betere auto is. De Indy leunt nog sterk op zijn voorgangers (ghibli, mexico) en heeft derhalve niet bepaald een modern onderstel (star+bladveren achter). De Kyalami is duidelijk moderner van opzet (gelijk aan mijn QP III maar dan zonder 200kg overgewicht Grin) en samen met de welbekende V8 kan dat wel eens een prachtige (idd. ondergewaardeerde) combi zijn.
Het zou mooi zijn om in beide auto's eens te rijden en dan te ervaren welke de voorkeur heeft, of gewoon allebei nemen
succes!!

Maserati: an offer you can't refuse
sovweeren
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: September 28, 2010, 17:34:37 »

Heren,

Dank voor de reacties, ze geven beide weer waar mijn twijfel zit; de Indy is een uiterst fraaie echte ouderwetse/klassieke sportcoupe, de Kyalami meer groot, stijlvol en indrukwekkend en inderdaad ondergewaardeerd (heb altijd een zwak voor "underdogs"). Naast looks vind ik vooral rijden belangrijk; daar zit mijn angst tav de Kyalami, ik houd nl van enigszins agiele auto's die al de bocht induiken voordat je het stuur beroert. De Kyalami ziet er nogal massief en vreselijk zwaar uit maar misschien kan de 265pk er wel mee uit de voeten. Dat massieve wordt trouwens nogal benadrukt door het echt enorme dashboard met die rare bekleding er omheen, die van de Longchamps is charmanter. Misschien zit ik er helemaal naast. Moet idd snel eens gaan rijden. Mocht er iemand eens de tijd hebben om voor een goede fles wijn/whiskey + kosten peut een half uurtje met me sturen dan hoor ik het graag.
De Indy heeft weer dat ranke en is ook ondergewaardeerd.

Ik heb al vernomen dat die V8 in ieder geval een betrouwbaar en heerlijk blok is. Dan de laatste vraag; moet je de 4.2 hebben of de 4.9?

Michele, die pdf'jes zouden meer dan welkom zijn.

Dat prototype stond toch ook op het Loo begin deze maand? Dat was nl het moment dat de Kyalami echt jeuk begon te veroorzaken.

It's good to be back! Het merk Maserati laat me moeilijk los.

groeten en dank heren,

Stephan

michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #4 on: September 28, 2010, 17:48:40 »

Michele, die pdf'jes zouden meer dan welkom zijn.

Dat prototype stond toch ook op het Loo begin deze maand? Dat was nl het moment dat de Kyalami echt jeuk begon te veroorzaken.

It's good to be back! Het merk Maserati laat me moeilijk los.

Yep , dat prototype stond bij mij op de stand... welkom Abonnee!!!!! Jammer dat ik je gemist heb bij het inschrijven.

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
sovweeren
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: September 28, 2010, 20:19:09 »

Klopt. du moment dat ik terug ben uit de Cote d'Azur (as zat) boek ik de 15 euro's (actietarief) over. We hebben misschien elkaar de hand nog geschud. Leuk blad, heb de eerste 2 volledig gelezen cq bestudeerd. Mocht je mijn feedback nog willen horen dan stuur ik het graag per e-mail. Bottomline voegt het zeker wat toe in Nederland.
Zit jij niet met jouw firma in Maarssen?

Maar terug naar de Kyalami; de pdf-jes zijn meer dan welkom.
Namen/e-mail adressen van Kya bezitters ook. In een prototype ga je natuurlijk niet even een stukje rijden, toch? :-)
am330rvg
Sr. Member

View Profile
« Reply #6 on: September 29, 2010, 11:02:41 »

indy is er in 4200,4700 en 4900 resp. 260, 290 en 300 pk gewicht 4200
+/- 1500kg 4900 +/- 1650kg

kyalami is er in 4200 en 4900 resp. 255 en 280 pk gewicht 1700kg
een 4200 met handbak is, denk ik, net zo snel als de 4900 met automaat, dus op zoek naar een 4900 met handbak Grin

ovrigens denk ik dat je bij beide wagens geen hypersportief weggedrag moet/mag verwachten gezien leeftijd en gewicht.

als ik de verslagen moet geloven in iedergeval geen indy automaat kopen. de borg-warner automaat is geen goede match met de maserati V8 zeggen ze....

michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #7 on: September 29, 2010, 13:00:12 »

kyalami is er in 4200 en 4900 resp. 255 en 280 pk gewicht 1700kg
een 4200 met handbak is, denk ik, net zo snel als de 4900 met automaat, dus op zoek naar een 4900 met handbak Grin

Kyalami 4900 zijn extreem zeldzaam. Officieel 90 van gebouwd, maar in praktijk??? Vrijwel allemaal met automaat geleverd trouwens.

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
am330rvg
Sr. Member

View Profile
« Reply #8 on: September 29, 2010, 14:27:28 »

gewoon even ophalen in wenen....... http://www.classicdriver.com/uk/find/4100_results.asp?sorderby=tblManufacturers%2EsName+ASC%2C+tblModels%2EsModel+ASC%2C+bOfficial+DESC%2C+tblCars%2EsType+ASC&action=simple%5Fsearch&coopid=0&lmanufacturer=10080&lcurrency=2&next=4100%5Fresults%2Easp&whatbutton.x=0&dealerid=0&bsubmit=true&lmodelflag=10384&bclicked=false&bshowstock=True&page=0&lCarID=1746645

sovweeren
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: September 29, 2010, 17:27:12 »

Die Weinrote ist indertat wunderschön. Wat een fraai exemplaar, en idd met handbak + 4.9L.
Zoek als 3e auto (buiten auto vrouw) echter een iets billiger exemplaar maar wel goede staat, mag echter werk aan koets zitten.

Deze bijv.:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=135175351&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16600&makeModelVariant1.modelDescription=Kyalami&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

of deze uit Breda: http://auto.marktplaats.nl/maserati/366205949-maserati-kyalami.html
Deze heb ik al horen lopen en ga binnenkort een stukje rijden. De auto komt uit de States en is in verkeerd rood overgespoten (maar wel netjes). Deze zal nog flink aangepakt moeten worden.

Mochten er Kya rijders zijn waar ik mee contact mag opnemen dan hoor ik het graag.

groeten en nogmaals dank

MASERATI-BORA
Full Member

View Profile
« Reply #10 on: September 29, 2010, 19:28:41 »

Hallo dag allemaal,

Hier patrick Hanssens Uit belgie.

Ik vind een kyalami maar niks , heb er zelf een staan omdat ik de totale collectie wil van maserati.
Is eigenlijk geen maserati maar een detomaso clone....

Indy is volgens mij een mooie wagen maar ook geen topper van maserati gewoon een commercieel produkt voor vier mensen te vervoeren.

een khamsin dat is een maserati van de jaren 70 toptoptop....

Gr patrick
sovweeren
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: September 29, 2010, 20:41:04 »

Beste Patrick,

Dank voor antwoord. Mooi dat je alle Maserati's wil verzamelen. Ik respecteer je mening maar hoor graag op iets meer gegronde wijze waarom beide auto's geen "goede Maser's" zouden zijn. In het geval van de Kyalami omdat de nieuwe eigenaar van het merk (de heer DeTomaso) een van zijn eigen stalpaarden opnieuw heeft opgezadeld ? (zelfs ik weet dat de verschillen nogal groot zijn ter faveure van de Kyalami) ? En in het geval van de Indy... omdat het een 'commercieel product' is?

op voorhand dank voor je antwoord.

groet,

Stephan   
am330rvg
Sr. Member

View Profile
« Reply #12 on: September 30, 2010, 09:16:11 »

we hebben opeens een mega forum???

khamsin is misschien wel de beste "klassieke" maserati allertijden, maar ook de meest gecompliceerde en
een 2+niks (geen 2+2 i.i.g). daar komt nog bij dat qua budget de khamsin duidelijk een treedje hoger op de
"waar verlies ik mijn geld in"  Grin ladder staat. Een slechte khamsin is volgens mij een (nog) groter financieel
risico dan een indy/kyalami

michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #13 on: October 01, 2010, 10:38:06 »

Die Weinrote ist indertat wunderschön. Wat een fraai exemplaar, en idd met handbak + 4.9L.
Zoek als 3e auto (buiten auto vrouw) echter een iets billiger exemplaar maar wel goede staat, mag echter werk aan koets zitten.

Deze bijv.:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=135175351&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16600&makeModelVariant1.modelDescription=Kyalami&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

of deze uit Breda: http://auto.marktplaats.nl/maserati/366205949-maserati-kyalami.html
Deze heb ik al horen lopen en ga binnenkort een stukje rijden. De auto komt uit de States en is in verkeerd rood overgespoten (maar wel netjes). Deze zal nog flink aangepakt moeten worden.

Mochten er Kya rijders zijn waar ik mee contact mag opnemen dan hoor ik het graag.

groeten en nogmaals dank

Oeh, die rode van auto retro is inderdaad interessant. Wel zou ik 'm weer laten overspuiten naar de originele kleur. Dit is van dat 'dealerrood' dat verschiet in het zonnetje. En de spiegel klopt volgens mij niet, maar dat is te verhelpen. die duitse komt oorspronkelijk uit frankrijk en lijkt zwaarder versleten dan de foto laat zien.
« Last Edit: October 01, 2010, 10:41:35 by michele » Logged

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
sovweeren
Newbie
*

View Profile
« Reply #14 on: October 03, 2010, 20:22:42 »

Ja, dat rood kom je nogal eens tegen op een Citroen of Daihatschoe uit eind jaren 80 toen metallic lak nog voor de happy few was.
Origineel was ie donkerblauw, overspuiten was ook het eerst waar ik aan zat te denken. Plus het vervangen van dat borstel-goedje dat op het dashboard geplakt is, dat heefr ook ergens in Arizona staan broeien.
Aircopomp zal wel gaar zijn gezien harde tik bij staitonair draaien, maar verder klonk ie goed. Ik ga binnenkort een stukje rijden.
Zou je de Kya -als ie goed is afgesteld kunnen gebruiken voor dagelijks verkeer?
michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #15 on: October 03, 2010, 21:49:19 »

Zou je de Kya -als ie goed is afgesteld kunnen gebruiken voor dagelijks verkeer?

Als je een benzineprijs van 1,60 acceptabel vindt bij 1:3 wel. Anders verklaar ik je gewoon voor gek.

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
michele
Sr. Member

View Profile
« Reply #16 on: January 25, 2011, 11:47:59 »

Nette Kyalami te koop met wat werk: http://link.marktplaats.nl/414932042

www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length