Welcome, Guest. Please login or register.
May 20, 2013, 03:46:48
Home Help Search Login Register
News: Op dit forum is een reglement van toepassing: klik hier om deze in te zien.

+  Maserati Club Holland
|-+  Algemeen
| |-+  Klassiekers (Moderator: Sander)
| | |-+  Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Restauratie Maserati Sebring 3500 GT uit 1962  (Read 1288 times)
Henk
Newbie
*

View Profile
« on: September 23, 2011, 19:55:11 »

Hallo,
 Ik wil me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben op het Forum.
Mijn naam is Henk

Ik ben de Maserati 3500 GT aan het opbouwen van een goede bekende van mij. Aangezien ik al meerdere restauraties heb gedaan en er feeling voor heb, heeft hij mij omdat hij zelf tijdgebrek heeft gevraagd of ik zijn auto wil afbouwen.

Deze Auto is al meer als 20 jaar in het bezit van de eigenaar en heeft al een lang traject onder gaan.

Het koetswerk is nu eindelijk in de lak gezet en na een lang traject te hebben ondergaan van lassen en  plaatwerker enz.
Het onderstel is ook al klaar dat is lang geleden al gedaan maar deze zal ik nog kritisch na lopen.
De motor is gereviseerd en staat achter de auto te wachten om ingebouwd te worden.

Nu is het mijn beurt om deze mooie wagen weer op de weg te krijgen, maar omdat het niet een type merk is die je op elke hoek tegen komt om eens te vergelijken hoe iets moet zitten of wat er ontbreekt of niet origineel is. hoop ik eventueel via dit forum de nodige expertise en ondersteuning te vinden.
Uiteraard wil ik mijn kennis en ervaring voor wat betreft restauraties ook delen met anderen.
De hemel is onlangs door een auto bekleder Naam meneer Sam uit Apeldoorn nagemaakt en ligt te wachten op inbouw.

Wat is nu het probleem is er iemand hier die weet of de C- stijl is bekleed met dezelfde stof als die van de hemel ik kan dit namelijk niet terug vinden in mijn onderdelen boek, en het opstaande rand je achter bij de hoedenplank onder aan de ruit of die ook bekleed is met dezelfde stof als de hemel.
Is er iemand die hier een foto van heeft of weet hoe dit moet zijn? 
Ik hoor het graag dan kan Meneer Sam verder met de Hemel en ik kan ook weer verder met de ruiten  monteren.

Groet Henk

De Maserati 3500 GT

Henk
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: September 24, 2011, 23:01:12 »

Ik vond nog wat oude foto's tussen de papieren.
Wel leuk om te zien hoe oud deze zijn en wat het verschil is tussen toen en nu Cheesy

De instrumenten

De Motor in revisie
michele
Sr. Member

Chicane Magazine 5 ligt nu in de winkel!!!!

View Profile
« Reply #2 on: September 25, 2011, 15:36:16 »

Leuk! meer!

Choose life, choose Maserati!
www.chicanemagazine.nl
www.corsamedia.nl
Henk
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: September 25, 2011, 23:03:11 »

Ja er zal vast meer komen er is nog wel wat te doen aan deze Sebring ach wie a zegt moet ook Z uitspreken Wink

Ik ben onder tussen met de rechter deur aan het worstelen daar ontbraken wat steunen van.
Deze hebben de functie om de ruitgelijder(voorzijde en achter zijde op haar plek houden ze hebben ook de functie om de stijl te kunnen afstellen.

Deze waren zo nagemaakt 

Ook de lijst die op de deur zit is gericht en opnieuw gepolijst ziet er weer zeer goed uit.
 Ps dat was wel even schuuren van grof naar fijn en dan met Belgom op poetsen maar het resultaat mag er wezen bling bling Tongue

De steunen

De linker en rechter opper deur lijst

Het geheel

Gr Henk
peterm
Sr. Member

View Profile
« Reply #4 on: September 26, 2011, 17:23:02 »

Beste Henk,

Altijd mooie projecten, voor mij om over te lezen, vooral  Wink
Als je inspiratie zoekt: een eindje verderop in het hoofdstuk klassiekers vind het topic van Pieter Noordman, ook omgeving Apeldoorn.
Het is het grootste en langste restauratie verhaal op het hele forum en het gaat over een Sebring 3500GTI.

Ik zou daar zeker eens een avondje voor gaan zitten
Restauratie Sebring
Henk
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: October 08, 2011, 21:23:52 »

Hier een kleine update van de Sebring

Er is de laatste week niet veel gebeurd wel heb ik een afspraak gemaakt met de auto bekleder (mister SAM) en de hemel komt er over 14 dagen in dus dat is nog even afwachten Smiley

Wel heb ik al diverse delen weg gebracht om te worden voor zien van een nieuw laagje Chroom altijd spannend hoe dit terug komt Cool word vervolgd.

Ook al de wielen ontdaan van de banden en deze zijn afgevoerd en worden nu  door middel van recycling op nieuw gefabriceerd naar Opel bandjes

De wielen zijn nu naar een bekende van mij die een straal poeder/coating bedrijf heeft, hij wist wel een oplossing voor het stalen hart en de alu buiten ring om deze weer terug te brengen in de originele stijl.
we wachten met spanning af.

De stoere wielen

Het setje
« Last Edit: October 08, 2011, 21:34:46 by Henk » Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length